Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trollkula
Jaha nu börjas det, jo när jag kommer ut och ska låsa upp samt larma av bilen så låses inte förardörren upp utan jag får nyckelöppna den, kollade samtidigt elspeglar samt rutorna. Det verkar strömlöst !
Efter ett tag så vaknar de till... hmmm glappkontakt, ja säkert men ett tips om var ???? vill ju inte börja riva nåt i onödan.

En annan grej, jag gjorde ett mellanbyte på oljan och tänkte börja med att lossa på "Hasplasten" de fanns ingen..... så jag kolla med min lokala volvohandlare idag om ett litet inköp av denna.
Fanns inte ! Jo om jag köper en dragkrok så får jag med den på köpet, vad nu den har med dragkroken att göra ???? är han skvatt galen, nån här som vet ???? :???:
av Trollkula
Kollade med en annan volvohandlare, samma företag men en annan ort och där var det inga problem att få fram "hasplasten" billigt oxå under 350 kr. Häpnadsväckande... :) Den tidigare måste ha divit med mig :???:

Så nu kvarstår mina möjligheter att fixa förardörren ???

Någon ????
av Addekarlsson
Kabelgenomföringen mellan stolpe/dörr brukar kunna bråka lite, då det är ett mycket utsatt ställe för kablar.
Annars har jag ingen aning.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av G-kraft
Mycket möjligt att det är el-boxen för den dörren som strular, hade samma sympton på min bil förra veckan. El-hissen lades av, dörren låses ej samt el-spegeln funkar ej, så jag bytte hela el-boxen och nu funkar allting jättefint..
av Trollkula
Elboxen ??? okey var sitter den, så ska jag kolla lite närmare på den samt naturligtvis kabelgenomföringen.
Så hoppas vi att det löser sig... tack för svaren så långt.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]