Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
HEJ HEJ jag håller på att köpa en s80 2,5d och indrar ni som kan om den bilen fördelar och nack delar är de audi motor i den eller är de volvo motor m.v.h diesel power tack för snabb svar ska nämlingen åka i morgon för att prova en s80 2,5 d 01-a
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo_850.se skrev:HEJ HEJ jag håller på att köpa en s80 2,5d och indrar ni som kan om den bilen fördelar och nack delar är de audi motor i den eller är de volvo motor m.v.h diesel power tack för snabb svar ska nämlingen åka i morgon för att prova en s80 2,5 d 01-a
01, då är det nog audi motorn.
audi motorn är betydligt dyrare att serva. det skiljer mycke i pris på mellan servisarna beroende på om du har audi motor eller volvo motor

volvo motorn är en mordernare konstruktion & läcker inte lika mycke olja
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
CarMan skrev:
volvo_850.se skrev:HEJ HEJ jag håller på att köpa en s80 2,5d och indrar ni som kan om den bilen fördelar och nack delar är de audi motor i den eller är de volvo motor m.v.h diesel power tack för snabb svar ska nämlingen åka i morgon för att prova en s80 2,5 d 01-a
01, då är det nog audi motorn.
audi motorn är betydligt dyrare att serva. det skiljer mycke i pris på mellan servisarna beroende på om du har audi motor eller volvo motor

volvo motorn är en mordernare konstruktion & läcker inte lika mycke olja
tänkte de väl men men ,,
s80 2,5d 01-a pris 70,000 miltal 12000:- jag vad ska man säga fullservice gjord
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]