Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!!!
Har en XC90 -04 och funderar på att montera nackkuddar med skärmar i (Volvo org). Är det någon som vet om det är fördraget i stolarna för detta, även vilka komponenter som man behöver skaffa mer, typ DVD läsare, kabelmattor, styrboxar, mm. Har kollat runt lite här men får ingen riktig uppfattning om det är möjligt på en vettig nivå, har ju inte lust att riva hela bilen bara för detta. Skulle vara väldigt tacksam för svar.
Lincolnörjan skrev:Tjena!!!
Har en XC90 -04 och funderar på att montera nackkuddar med skärmar i (Volvo org). Är det någon som vet om det är fördraget i stolarna för detta, även vilka komponenter som man behöver skaffa mer, typ DVD läsare, kabelmattor, styrboxar, mm. Har kollat runt lite här men får ingen riktig uppfattning om det är möjligt på en vettig nivå, har ju inte lust att riva hela bilen bara för detta. Skulle vara väldigt tacksam för svar.

OM det överhuvudtaget är möjligt att få in det i din bil (mjukvarumässigt)
I stolarna finns det inget fördraget och troligtvis inte till något annat heller.
Däremot är det väldigt enkelt att montera den som sitter i mitten i taket. Till den finns nästan allt framdraget i bak.
Användarvisningsbild
av CarMan
tror det bara är på 07 o uppåt du kan på normalt sätt eftermontera
Användarvisningsbild
av koneo
Sätter du i taket kan det se ut så här. Har en Xbox liggandes under subwoofern. Trådlösa handkontroller/hörlurar till det och det är frid och fröjd i baksätet på långresorna. :D

Kostnad 7" färgskärm ca 2000:- + Xbox

Bild
av uffeason
CarMan skrev:tror det bara är på 07 o uppåt du kan på normalt sätt eftermontera
Nu är ni inne på ett ämne som jag gillar. har beställt en XC90 -07 och inväntar leverans. Skulle gärna vilja ha Volvos integrerade Dual RSE men tycker 25 tkr är för mycket då det inte går att plocka ur. Har därför sökt andra lösningar där man kan plocka med utrustningen till nästa bill. Vill dock inte ha dess lösningar där man hänger skärm över nackstöden med massa lösa kablar som hänger löst. Det skall se propert och snyggt ut.
Vizualogic i USA har en kanonlösnig med utbytesnackstöd där DVD sitter integrerat i Nackstöden. Bara ett problem. Den svenska generalagenten skall ockra på cdet och vill 19500 kr plus montering!!!
Har nu kikat påen billigar elösning som jag ännu inte vet om det kan funka. Batons nackstöd med integrerade DVD-anläggningar. Då man skall byta nacksskydden gällerju att de nya funkar bra som nackskydd.
Finns det andra lösningar? Taklösningen är jag förvisso inne på men detta ger ju 5 hål i taket om man vill plocka med utrustningen till annan bil...
Användarvisningsbild
av CarMan
uffeason skrev:
CarMan skrev:tror det bara är på 07 o uppåt du kan på normalt sätt eftermontera
Nu är ni inne på ett ämne som jag gillar. har beställt en XC90 -07 och inväntar leverans. Skulle gärna vilja ha Volvos integrerade Dual RSE men tycker 25 tkr är för mycket då det inte går att plocka ur. Har därför sökt andra lösningar där man kan plocka med utrustningen till nästa bill. Vill dock inte ha dess lösningar där man hänger skärm över nackstöden med massa lösa kablar som hänger löst. Det skall se propert och snyggt ut.
Vizualogic i USA har en kanonlösnig med utbytesnackstöd där DVD sitter integrerat i Nackstöden. Bara ett problem. Den svenska generalagenten skall ockra på cdet och vill 19500 kr plus montering!!!
Har nu kikat påen billigar elösning som jag ännu inte vet om det kan funka. Batons nackstöd med integrerade DVD-anläggningar. Då man skall byta nacksskydden gällerju att de nya funkar bra som nackskydd.
Finns det andra lösningar? Taklösningen är jag förvisso inne på men detta ger ju 5 hål i taket om man vill plocka med utrustningen till annan bil...
25000:- är mycke pengar, dock knapt märkart på lånet om du köper det monterat från fabrik.
o vist käns det dumt att inte kunna plocka övet utrustningen. men har du bilen länge 5 år eller så så är väll 25000:- försumbart o du kanske ändå vill ha det nyaste, senaste när du köper nästa bil.
av uffeason
Allting är relativt här i världen men någonstans skall ta och dra gränsnen för hur mycket en bil skall kosta;-)
Har Single RSE i min nuvarande och det är bara att skicka med efter de två åren jag haft den. Trodde i min enfald att det skulle vara lätt att flytta över men se det ville inte Volvohandlaren befatta sig med...*suck*

Men åter till min kommande -07a. Hur är det förberett i stolarna för DVD-skärmar?
Användarvisningsbild
av CarMan
uffeason skrev:Allting är relativt här i världen men någonstans skall ta och dra gränsnen för hur mycket en bil skall kosta;-)
Har Single RSE i min nuvarande och det är bara att skicka med efter de två åren jag haft den. Trodde i min enfald att det skulle vara lätt att flytta över men se det ville inte Volvohandlaren befatta sig med...*suck*

Men åter till min kommande -07a. Hur är det förberett i stolarna för DVD-skärmar?
jag vet inte, men tror nada är förberett.
av uffeason
Vad menar du då med att normalt kunna efter montera utrustning? är det möjligheten att lyfta bort nackstöden eller vad?
Användarvisningsbild
av CarMan
uffeason skrev:Vad menar du då med att normalt kunna efter montera utrustning? är det möjligheten att lyfta bort nackstöden eller vad?
ja nackstöden är lätta att ta bort. dom byter du mot andra gissar jag, sen frå du dra kablan igenom ryggstödet & lägga till lite enhater o andra kablar

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]