Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonas andre bengtsson
jag har en v70 t5 -00 fick upp på displayen reduserad prestanda plus att bilen små rycker vid jämn gas .jag körde in till volvo o kollade i datorn
inga medellande. bilen är uppgraderad 2005 på etm o det andra till motorn .jag undrar om det finns någon som vet om det finns uppdatering senare änn 2005 .har rengjort spjällhus i dag tyckte att han ryckte lite ändå jag vore tacksam om någon hade någon teori om vad det kan vara
bilen har gått 12600 mil o lmm är bytt för 2000 mil sen mvh jonas
av Rox
jonas andre bengtsson skrev:jag har en v70 t5 -00 fick upp på displayen reduserad prestanda plus att bilen små rycker vid jämn gas .jag körde in till volvo o kollade i datorn
inga medellande. bilen är uppgraderad 2005 på etm o det andra till motorn .jag undrar om det finns någon som vet om det finns uppdatering senare änn 2005 .har rengjort spjällhus i dag tyckte att han ryckte lite ändå jag vore tacksam om någon hade någon teori om vad det kan vara
bilen har gått 12600 mil o lmm är bytt för 2000 mil sen mvh jonas
Hej Jonas, Jag har en v70 2,4T och den hade samma fel och då bytte man spjällhus och ny programvara.. 7000 lök men man tog det till sist på garantin.
av Rox
jonas andre bengtsson skrev:hur långt hade din bil gått då
Om jag inte minns fel så hade den gått 13000 mil.
av Thomas J
På min bil var det samma symtom som din. Volvo bytte både spjäll och lmm. sen gick den bra. men att få något på Volvos förlängda garanti gick inte :twisted: bara att pröjsa och vara glad.

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]