Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lindeman
Hej!
Har problem med att sidospeglarna, som är infällbara, ibland kommer i osynk, dvs när vänster går ut, går höger in. Svårt att manuellt återställa dem. Har tillfällen då de efter omstart av bilen, och styrdatorn "botat om" åter kommer i synk.
OM det nu är datorer som styr detta, hur kommer man tillrätta med detta?
Har fått en uppdatering av SW för ca 2 år sedan och efter det har detta varit delvis ett problem...
Har någon en lösning på detta?
:) Lindeman
av CANBus
felet liggen nog i mjukvaran i DDM, jag hade nog provat uppdatera mjukvaran i Dörrmodulen, och även mjukvaran i CCM för att vara på säkersidan.
men om du snabbt vill få dem i "synk" så tar du lös säkringen för den spegel som går ur synk, och tryck då på knappen, då gör den spegeln som är inkopplad sin rörelse, sen sätter du tillbaka säkringen och den andra hänger då med när du åter trycker på knappen.
Användarvisningsbild
av Bothner
Kul att veta att det fanns separata säkringar!! Har precis rivit dörrsidan för att komma åt spegelkontakten. Men det löste problemet på samma fel.
Det värsta var bara att täckplasten som sitter på stolpen innanför spegelfästet hade 3 plastpluggar som skulle dras rakt ut och inte som jag gjorde drog rakt upp = 2 gick av. Hoppas plastlimmet funkar!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Bothner skrev:Kul att veta att det fanns separata säkringar!! Har precis rivit dörrsidan för att komma åt spegelkontakten. Men det löste problemet på samma fel.
Det värsta var bara att täckplasten som sitter på stolpen innanför spegelfästet hade 3 plastpluggar som skulle dras rakt ut och inte som jag gjorde drog rakt upp = 2 gick av. Hoppas plastlimmet funkar!!

Äh åk o köp 2 nya istället
av Lindeman
Var sitter dessa säkringar, i centraldosan eller var?
Lätt åtkomliga utan att behöva "riva ner" bilen...eller?
:)
av CANBus
mm, sitter inne i bilen bakom luckan i brädan mot dörrsidan.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]