Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rox
Hej alla glada. Och god fortsättning på det nya året. Jag är ny här på forummet och har kollat in här ofta och kan konstatera att det finns hur mycket som helst om volvosar.

Jag har en volvo v70 2,4T-00 n-karossen som har mycket fula taklister som går längs framrutan över taket till bakluckan. Jag har förstått att detta är ett känt problem och volvo tar inte detta på lackgarantin eller goodwill. Listerna måste lackeras om för att de skall bli snygga igen (har provat att polera men de blir bara värre.) Min fundering är hur man går tillväga för att få bort dessa lister och hur får man lacken att hålla på dem??? Hoppas på svar
av Frigge
Man köper nya som kommer lackade, finns inget annat sätt. Har sett flera som lackat o det ser för jävligt ut. Bortkastade pengar mao.
av Rox
Hej Frigge. Det är nog enklast så, men hur bär man sig åt för att ta bort det gamla listeländet??
av haxpet
Man tar i och bryter bort dom.

Börja i ena ändan och arbeta över hela längden. Men beställ nya först så att du har att sätta dit när du tar bort dom gamla. Jag vet inte hur det går med själva fastsättningen på listen om den håller när man bryter bort dom.
av buuyuu
Nån som vet vad de kostar? Och vad det kostar att byta?
Användarvisningsbild
av MartinS
Mina är omlackade av en lackerare, ser mycket bra ut.

Orginal är inte lackade utan det är färgad plast, det är därför som dom bleks med tiden och sedan ser bedrövliga ut.

Det är/var fyra års garanti på dessa.

/Martin
av Daddan
Samma här, omlackade av lackerare. Ser snyggt och nytt ut!
av Rox
Daddan skrev:Samma här, omlackade av lackerare. Ser snyggt och nytt ut!
Ok. Men är listerna lackade på plats eller plockade ni bort listerna själva och lät en lackerare göra jobbet???
av buuyuu
Vad kostade lackeringen för er?
av Daddan
Jag köpte bilen av handlare som tog hand om detta innan jag hämtade bilen. Men jag vet att både rails och lister var borta, det har jag bilder på... Alltså kostade det 0:-... Eller säkert 10.000:- i avdrag vid inbyte för tidigare ägare ;)

Åtminstone på tidigare årgå[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]