Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Michello
Hej!
Skulle någon kunna hjälpa mig ang tändstift?
Har googlat och sökt men har inte blivit klokare av det.
Ska jag ha volvo orginal eller Ngk?
Finns flera o völja bland ngk, är det platina stift?
Har en v70 2.5T -05
Mvh
av Michello
SBergdahl skrev:Det är ju klart enklast att köpa original. Fast från Vparts t ex där de inte kostar som hos Volvo.
Jo har sett det, men saken är att jag behöver köpa dem senast imorgon från en fysisk butik då jag får hjälp att byta dem på monbil.
Visst det blir lite dyrare så men betalar ju inte för själva bytet så drt jämnar väl ut sig.
Har sett att mekonomen har ngk stift men vet inte om det är rätt
Användarvisningsbild
av SBergdahl
garinge skrev:NGK skulle jag säga, enda jag kör i mina bilar, beställer från England via Ebay, får man en uppsättning för bråkdel av priset mot sverige, inkl frakt :)

http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_comm ... engine=2.5
Jag har sett det där påståendet men aldrig lyckats hitta de där superbilliga stiften att faktiskt köpa. Det har landat runt en femhundring inklusive frakt, som original från vparts ungefär, när jag kollar efter turbostift.
av garinge
SBergdahl skrev:
garinge skrev:NGK skulle jag säga, enda jag kör i mina bilar, beställer från England via Ebay, får man en uppsättning för bråkdel av priset mot sverige, inkl frakt :)

http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_comm ... engine=2.5
Jag har sett det där påståendet men aldrig lyckats hitta de där superbilliga stiften att faktiskt köpa. Det har landat runt en femhundring inklusive frakt, som original från vparts ungefär, när jag kollar efter turbostift.
jaha... jag har inga problem att hitta dom, inte så att man får 5st stift för 50kr eller så, men att få 5st NGK stift för 400 inkl frakt tycker jag är bra, när det landar på typ 900-1000kr från skruvat med samma NGK stift... köpa "orginal" skulle jag då aldrig göra, då jag tycker mina bilar går bättre med NGK stift, samt när man ändå får dessa billigare via ebay från england än vad "orginalstift" kostar i sverige, ja då är valet enkelt, bättre och billigare... :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Att hitta gratis hade jag inte förväntat mig men jag har haft svårt att plocka ihop något som prismässigt matchar en uppsättning original för Vparts.

Men jag kanske inte är så känslig. Märkte ingen som helst skillnad i hur bra bilen går mellan de gamla väl inkörda och de nya stiften :)
Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]