Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zilv
Så att jag tänkte bli av med lite missljud från dörrar, alt byta högtalar om det går smidigt.
Tänkte kolla om någon har lust att infomera om ner montering och ihop sättning av inne dörrarna ?
något som är lätt att ha sönder , märken m,m.
tacksam för all hjälp och tips.
Användarvisningsbild
av #27
Ta bort dom 7 clipsen runt dörrpanelens utsida,
dela på innerhandtaget, där under panelen sitter 2st torx25,
ta bort den grå panelen vid backspegeln,
lyft av panelen och lossa alla kontaktstycken.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Du har ploppar runt om dörr skärmen som måste lossas, i mitten av varje plopp så finns det en lite rund knopp eller vad man ska säga, tryck in de så lossnar ploppen.

Sedan så går du på dörrhandtaget, under handtaget finns 2 små hål liknande/rektangel formad., dra in nåt smalt och inte skarp och försöker dra loss HALVA handtaget. Där kommer du kunna se 2st skruvar, torx. Mejseln har du i din verktygs väska i bagaget. Efter att du skruvat loss skruven så trycker du försiktigt loss skärmen / uppåt. Sedan bakom så drar du bort eventuellt kablar m.m.
Användarvisningsbild
av Zilv
thx ppl

Det är nästan som gamla v70/s70?
Ska ge mig på ett försök imorgon :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Zilv skrev:thx ppl

Ska ge mig på ett försök imorgon :)

Om jag klarar av dte så gör du det med :-p
Skitenkelt när du väl gjort första dörren
av Knasen
[quote]Det är nästan som gamla v70/s70?
Ska ge mig på ett försök imorgon [/quote]

Glöm ej att koppla bort minuspolen på batteriet, innan du kopplar ur kontaktstyckena, kan annars leda till ett ofrivilligt besök hos verkstaden för att radera felkoder.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Knasen skrev:
Ska ge mig på ett försök imorgon
Glöm ej att koppla bort minuspolen på batteriet, innan du kopplar ur kontaktstyckena, kan annars leda till ett ofrivilligt besök hos verkstaden för att radera felkoder.
Inte för ner montering av dörrskärm....händer ingenting, hände ingeting på 3 bilar som jag utförde detta på....
av Knasen
Inte för ner montering av dörrskärm....händer ingenting, hände ingeting på 3 bilar som jag utförde detta på
Trådskaparen har enligt sin text en v70 05 och där dörrmodulen är en del i nätverket (Canbussen) Felkoderna kommer att sättas om bryter nätverket, utan att göra bilen stömlös.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Knasen skrev:
Inte för ner montering av dörrskärm....händer ingenting, hände ingeting på 3 bilar som jag utförde detta på
Trådskaparen har enligt sin text en v70 05 och där dörrmodulen är en del i nätverket (Canbussen) Felkoderna kommer att sättas om bryter nätverket, utan att göra bilen stömlös.
Jag utförde det på 2 s60 - 2001 / 2002 och en v70 - 2001...så det finns skillnad på nyare modeller, se man lär sig nåt nytt var dag..tack för tipset...
av Hellrider
G-kraft skrev:
Knasen skrev:
Jag utförde det på 2 s60 - 2001 / 2002 och en v70 - 2001...så det finns skillnad på nyare modeller, se man lär sig nåt nytt var dag..tack för tipset...
det är samma konstruktion på en sån som du hade nere också,spelar ingen roll bara till att lossa.har ju ingen större betydelse om det blir några felkoder lagrade eftersom att dom försvinner tids nog ändå.ha inte på tändingen bara,då kan motorlampan lysa beronde på vilken sida du tar ner på.
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]