Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Hej alla volvo fans!

Har en liten fråga, det är så att jag larmade bilen för kvällen men nu kan jag inte larma upp den, om man kan säga så? Den reagerar inte på larmdosan, vad ska jag göra, hoppas ni har några bra tips. :D

Bilen är en v70n d5 -03
Användarvisningsbild
av _Rick_
+ Testa med den andra larmdosan (om du har nån)
+ Testa med att byta batteri (i fjärren) ,

fungerar tex den gula knappen?
Användarvisningsbild
av CarMan
inte helt ovanligt att alla dessa nya trådlösa nätverk stör bilarnas fjärkontroller.
kolla om det är lika dant på annan plats
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Jag har provat den andra doasan men den fungerar inte och det kan inte vara slut på ström i dosorna.

Jag har provat alla knappar som finns finns på dosorna men ingen fungerar, ska prova låsa upp bilen och plocka av batteri polen.

Visst ska det finnas en brytare för att stänga av larmet när man har öppnat den med nyckel om den är larmad, jag hade en så på min gamla volvo.
av Frigge
V70N D5 -03 skrev:Jag har provat den andra doasan men den fungerar inte och det kan inte vara slut på ström i dosorna.

Jag har provat alla knappar som finns finns på dosorna men ingen fungerar, ska prova låsa upp bilen och plocka av batteri polen.

Visst ska det finnas en brytare för att stänga av larmet när man har öppnat den med nyckel om den är larmad, jag hade en så på min gamla volvo.

Finns ingen brytare för att stänga av larmet på din bil. Däremot kan du öppna med vanliga nyckeln och sen snabbt gå in o sätta på tändningen så slutar larmet tjuta. Testa det CarMan skrev att kolla på annan plats om fjärrarna fungerar, finns mycket i luften som stör radiosändare.
Användarvisningsbild
av CarMan
när larmet är utlöst så ska du vänta tills det slutar tjuta, då har du 10 sek på dig att starta bilen (om tidigare ägare inte kopplat ifrån nödstartfunktionen)
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Ok tack så mycket för svaren ska prova det imorron.
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Hej nu har det hänt igen att jag inte kan låsa upp bilen efter larmning.
Det konstiga är att det bara händer om bilen har stått larmad mer än ett dygn, för den funkar hur bra som helst om jag använder den ofta.

Jag har pratat med volvo men dom har ingen aning vad det beror på.

Hoppas någon har något bra svar på detta

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av CarMan
V70N D5 -03 skrev:Hej nu har det hänt igen att jag inte kan låsa upp bilen efter larmning.
Det konstiga är att det bara händer om bilen har stått larmad mer än ett dygn, för den funkar hur bra som helst om jag använder den ofta.

Jag har pratat med volvo men dom har ingen aning vad det beror på.

Hoppas någon har något bra svar på detta

Tack på förhand
kan vu vara fel på motagaren. men oftast är det radiostörningar
Användarvisningsbild
av cycler
Om det är radioproblem.....borde det inte funka att lägga larmdosan mot mottagaren??? (Var den nu sitter)

Så kort avstånd borde ju fjärren vara den starkaste radiosändaren??

Eller?

/C

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]