Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
Är det HU803 med 200watts förstärkare som var den största stereon detta år? Eller fanns premium sound paketet detta år?

I min bil S60 04:a sitter det en HU603 utan slutsteg, inte så spännande... Kollade guiden i tips och trix och den var mycket bra. HU803 med förstärkare kanske hade varit något, blir det stor skillnad på ljudet då?

HU850 sitter väl i premium sound paketet, detta kanske inte går att montera i min bil? Det blir väl rätt dyrt också antar jag.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hu 803 är största stereon, men jag tror inte skilnaden i ljud beror på vilken stereo du har.
PA 300 är största slutsteget, men det finns även PA20 som du skrev.
HU603 får betydligt bättre ljud om du kopplar in PA200 eller PA300 till denna.
sen så finns det ju 3 olika varianter på högtalare, så även här kan man få bättre ljud.
men jag skulle defenetivt börja med att addera ett slutsteg
av OrsonGbg
CarMan skrev:Hu 803 är största stereon, men jag tror inte skilnaden i ljud beror på vilken stereo du har.
sen så finns det ju 3 olika varianter på högtalare, så även här kan man få bättre ljud.
Ok :)

Om det finns tre nivåer på högtalare så kanske det inte är en alltför vågad gissning på att jag då har "mellan" högtalarna?

Vad finns det att vinna på en HU803 jämfört med HU603? Kanske lite barnsligt men jag stör mig på att 603:an har kasset :oops:

Men rent konkret, det är inga problem att koppla in tex HU803? Hu850 däremot kanske inte fungerar? Fast den kom väl i samband med faceliften så det kanske är en 803:a jag ska jaga?
av grabb85
CarMan skrev:Hu 803 är största stereon, men jag tror inte skilnaden i ljud beror på vilken stereo du har.
Jo det handlar nog om att testa sig fram, och är man inte nöjd med ett slutsteg bara så går man vidare och byter högtalare och kanske även stereo-enhet men hu-603 är standard om jag inte minns helt fel men har svårt att tro att det bara är slutsteg och högtalare som gör all skillnad mellan de olika anläggningar som carman nyss skrev, men man får nog testa sig fram själv tills man blir nöjd.

Är så svårt med ljud för alla har olika krav och olika saker låter bra i olika öron.

Har hu-803 premium sound i min V70 04a så har min farsa en XC70 även den 04a vi båda har orginalmonterad baslåda fast han har hu-650 high performance sound i sin med ett PA200 slutsteg.

min personliga uppfattning är att framför allt dolby prologic som bara finns på hu-803 och nyare hu-850 stereon gör väldigt mycket, ljudet blir klarare och kraftigare, man får en helt annan ljudbild än om man stänger av funktionen, gäller speciellt om man kör cdskivor eller liknande saker.'

radio kanske inte skiljer så värst mycket. så jag tycker att det är en otrolig skillnad som jag njuter av nästan varje resa jag gör, speciellt själv när man kan dra på hur mycket man vill.

kan dock va så att man får betydligt bättre ljud i hu-650 om man byter högtalare till de bästa och även till ett PA300 slutsteg så säger inget om detta dock.
Användarvisningsbild
av CarMan
OrsonGbg skrev:
Ok :)

Om det finns tre nivåer på högtalare så kanske det inte är en alltför vågad gissning på att jag då har "mellan" högtalarna?

Vad finns det att vinna på en HU803 jämfört med HU603? Kanske lite barnsligt men jag stör mig på att 603:an har kasset :oops:

Men rent konkret, det är inga problem att koppla in tex HU803? Hu850 däremot kanske inte fungerar? Fast den kom väl i samband med faceliften så det kanske är en 803:a jag ska jaga?
HU803 har andra funktioner, så som 4 skivers cd växlare & doldy ljud., samt utag för centerhögtalare.
alla HU803 är inte lika, så se till att köpa en som är inom samma strukturvecka som din bil.
HU850 funkar inte
av OrsonGbg
Strukturvecka, aj det låter ju som att det kan bli lite lurigt det hör :???:

Kanske lika bra att skita i det då, är ju inget skoj att handla på sig en HU850 som sen vägrar lira ihop med min bil.
av S60AWD2.5T
Hej!

Det kan nog vara så att du har de sämsta högtalarna.
Leta rätt på de bästa högtalare du hittar.
Du har ju dörrsidor som klarar det.
Samt stoppa dit ett PA200 eller PA300.

Jag tror att minsta skillnaden och dyraste är att byta till HU803 på direkten.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Rätt lätt att se skillnad på de billiga och de dyrare högtalarna

billiga = konen är av gråsvart papper
dyra = konen ser ut ungefär som kolfiber

Man måste lossa dörrsidan för att se efter då.
Användarvisningsbild
av CarMan
_Rick_ skrev:Rätt lätt att se skillnad på de billiga och de dyrare högtalarna

billiga = konen är av gråsvart papper
dyra = konen ser ut ungefär som kolfiber

Man måste lossa dörrsidan för att se efter då.
men nu finns det 3 varianter & melan varianten låter skapligt, när man aderar slutsteget
av OrsonGbg
S60AWD2.5T skrev:Hej!

Det kan nog vara så att du har de sämsta högtalarna.
Leta rätt på de bästa högtalare du hittar.
Du har ju dörrsidor som klarar det.
Samt stoppa dit ett PA200 eller PA300.

Jag tror att minsta skillnaden och dyraste är att byta till HU803 på direkten.
Kan det verkligen vara så illa? Trodde de sämsta högtalarna bara satt på typiska importbilar med HU403 och så? Jag får väl plocka ner dörrsidan och kika. Har också slängt iväg ett mail till Jönköpings bildemontering och hört med dem ifall de hade en HU803:a, förstärkare och kablage.
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]