Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

...någon som varit med om detta och har koll på vad som är det vanligaste felet när denna falerar?

Är det, helt enkelt, troligast att motorn lagt av?

Tips om hur man kollar vad det är?

Om motorn lagt av, är det ett j-vla jobb att byta ut den själv?

Tackar vänligast för svar.
av TerSve
Hade en V70-00 dock ej en N-modell. Där bytte jag hela knappsatsen i förardörren. Sedan fungerade fönsterhissen igjen. Jag tror att jag lånade kompisens enhet för felsökning.
av v70 2,5T - 99
bara fönsterhissen? funkar manövrering till backspegel m.m ???vi har fått byta dörrmodul på våran s60..... då va allt dött i den dörren..... elhiss,backspegel, termomterr (höger framdörr)
av TerSve
På V70 så var det bara fönsterhissen som slutat fungera. Knappen var väl sliten.
Användarvisningsbild
av greeeken
Har exakt samma fel på min .
Har bytt knappsats men det hjälper ej
Trycker man dör att få ner rutan händre ingen
Trycker man dör att fåupp den hör man att motorn vill jobba för att då upp den.
Enligt bilia så verkar det som om fönstret sitter snett
Användarvisningsbild
av frilins
Tack för era svar.
Det började bit för bit så att säga, ibland fungerade den, ibland inte, sedan blev det mer och mer sällan och till slut la den av helt...

Än så länge endast förarsidans fönsterhiss.

Fler som haft liknande problem?
Användarvisningsbild
av Sparkz
På gamla karossen är det rätt vanligt att knappsatsen går sönder, men på N-bilarna är det bättre.

Dålig kontakt är inte helt ovanligt däremot... Och i en dörr är det ofta fuktigt så det är inte omöjligt att ett stift har ärgat lite. Prova att göra rent i kontaktstycken och smörja in dom.
Annars får man koppla in VIDA och prova att aktivera fönsterhissen där. Funkar det då är det antagligen knappen. Inte omöjligt att det finns felkoder heller.
Användarvisningsbild
av greeeken
frilins skrev:Tack för era svar.
Det började bit för bit så att säga, ibland fungerade den, ibland inte, sedan blev det mer och mer sällan och till slut la den av helt...

Än så länge endast förarsidans fönsterhiss.

Fler som haft liknande problem?
Ja precis så har mitt fönster oxå gjort.
Inga felkoder har hittats på min
V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte