Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är helt ny här, och kan väl erkänna från start: kan knappt nåt om bilar, men diggar Volvo till 150 procent.

Har fått långlåna svärmors Volvo XC70, och på den första turen sker det som inte får hända - jag råkar repar höger bakdörr när bilen ska parkeras.

Det enda rätta, med tanke på att bilen är lånad, är väl att ta den till en verkstad. Men skulle det gå att fixa skadan själv, tror ni?

Tack på förhand!

BildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Berätta att du skadat bilen innan du gör något annat tycker jag, bara rent principiellt. Om jag lånat ut min bil skulle jag iallafall vilja det, inte att vederbörande lämnar bort en lånad bil på verkstäder och grejer. Spelar säkert ingen roll i slutändan men det känns olustigt. Shit happens. Tacka för lånet, be om ursäkt och förklara du står för alla kostnader. Förhoppningsvis är hon förstående, alla gör misstag i trafiken förr eller senare.

Edit: vad körde du på? Jag är inte helt övertygad om att det ser ut som att lacken är skadad utan att det kanske är något som färgat av sig på lacken, men det kanske är lite för positivt tänkande :o
Schmoyoho skrev:Berätta att du skadat bilen innan du gör något annat tycker jag, bara rent principiellt. Om jag lånat ut min bil skulle jag iallafall vilja det, inte att vederbörande lämnar bort en lånad bil på verkstäder och grejer. Spelar säkert ingen roll i slutändan men det känns olustigt. Shit happens. Tacka för lånet, be om ursäkt och förklara du står för alla kostnader. Förhoppningsvis är hon förstående, alla gör misstag i trafiken förr eller senare.

Edit: vad körde du på? Jag är inte helt övertygad om att det ser ut som att lacken är skadad utan att det kanske är något som färgat av sig på lacken, men det kanske är lite för positivt tänkande :o
Ja, så klart - det är det enda rätta, och det jag kommer att göra.

Det finns en pelare intill parkeringsplatsen, och den råkade jag skrapa i när jag skulle få i bilen i rutan. Så. Jävla. Klumpigt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lacken är nog lite repad men visst ser det ut som färg.
Brorsan tappade en vit skiva mot dörren. Ingen bula eller repa men färg fastnade. Färgen försvann med lite clay. Polerade och la lite lackskydd.
Jag skulle ta bilen till en duktig tvättfirma/lackbehandlare och låta dom polera lite på repan. Dom kan göra mirakel ibland.
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...