Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias
Hejsan!

Jag har en volvo v70 t5 -01 som är importerad ifrån Italien.
Och när jag ringde till volvo för att höra om kamrensbyte så sa dom att det kan vara en mindre motor i min T5:a än vad det är i sverige, eftersom att den var importerad.
Låter väldigt konstigt tycker jag, kan detta stämma?

MVH Mattias.
av superpackman
Mattias skrev:Hejsan!

Jag har en volvo v70 t5 -01 som är importerad ifrån Italien.
Och när jag ringde till volvo för att höra om kamrensbyte så sa dom att det kan vara en mindre motor i min T5:a än vad det är i sverige, eftersom att den var importerad.
Låter väldigt konstigt tycker jag, kan detta stämma?

MVH Mattias.
Nä det kan stämma, har en kompis han har en c70 2.0t som är ett motor altenativ i Italien, men i sverige är det 2.4T.
av MGZTT
I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.

Go' jul!
Användarvisningsbild
av CarMan
lär motorbetäckningen på kamremskåpan.
där kantilexempel stå B5234
utifrån detta kan vi tala om vilken motor du har

begrepet T5 är en modellbeteckning, vad som ingår i dena "modell" är olika på olika marknader.
italien har ofta 2 liters motorer
Användarvisningsbild
av greeeken
MGZTT skrev:I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.

Go' jul!
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
av Hellrider
greeeken skrev:
MGZTT skrev:I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.

Go' jul!
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
öö jaha,,vem har sagt något annat då????
Användarvisningsbild
av greeeken
Hellrider skrev:
greeeken skrev:

Go' jul!
Ööö cylinderVOLYM är inte med cylinderANTAL
av Hellrider
greeeken skrev:
Hellrider skrev:
greeeken skrev: Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
nu får du försöka texta så folk fattar,,vad menar du? menar du att cc inte e lika med cylantal?eller vad,,,?isåfall vem har dillat om det???
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
Hellrider skrev:
greeeken skrev: Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
kan ju bara hålla med Hellrider att det är ingen som sagt nått annat heller. det är bara du som pratar om antal cylindrar & det på ett sätt som om nån annan påstått nått konstigt.
Användarvisningsbild
av volvos80
garanterat en 2,0T italien har dyrare försäkring med 2,3T samma som 850 T5r italienska t5r har 2,0
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]