Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danne_1313
hoj jag funderar på att montera extraljus på min s80 t6 99. och jsg undrar vart kopplar jag in mig va till volvo för ett tag sedan och köpte en knapp till det. och då kolade jag bak på va en massa stift eller vad man ska kalla det och då frågade jag om det va fördraget för ljus.men det va det tydligen inte det utan knappen hittade själv på vad den va till för.så nu undrar jag vart jag kopplar in mig i motor utrymet eller hur man gör.. fanns ingen sats för 3 utan bara för 2 så all hjälp som kan uppringas om extraljus är välkommna
Användarvisningsbild
av CarMan
enklast är ju att lämna tillbaka knappen o köpa extra ljus satsen istället. då får du ju både knapp, kabelhärva o monterings anvisning. sen får du adera 2 kablas till 3:e lyset
av danne_1313
vad kostar den satsen då
av Rickard
Till V70n kosta den 1140kr jag koppla själv in extraljusen på min för 3veckor sedan är himla nimmt med deras sats värt vartenda öre :-).. Men undrar om någon vet om knappen i kupén går att programmera om så att den blir till hela tiden för som det är nu så måste man slå till knappen varje gång som man har haft bilen avstängd?
Användarvisningsbild
av CarMan
Rickard skrev:Till V70n kosta den 1140kr jag koppla själv in extraljusen på min för 3veckor sedan är himla nimmt med deras sats värt vartenda öre :-).. Men undrar om någon vet om knappen i kupén går att programmera om så att den blir till hela tiden för som det är nu så måste man slå till knappen varje gång som man har haft bilen avstängd?
ja det går att ladda CEM omladdning så kommer knappen ihåg om den var "intryckt" eller ej
av Rickard
ok tack det var det jag vilje höra :-)
av danne_1313
en fråga bara är det singnal ström som kommer ut i kontaktstycket vid luftburken där man koppaler in satsen
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:en fråga bara är det singnal ström som kommer ut i kontaktstycket vid luftburken där man koppaler in satsen
ska jag svara ja eller nej. det är ju mer en bara en kabel
Användarvisningsbild
av Mr H
CarMan skrev:
Rickard skrev:Till V70n kosta den 1140kr jag koppla själv in extraljusen på min för 3veckor sedan är himla nimmt med deras sats värt vartenda öre :-).. Men undrar om någon vet om knappen i kupén går att programmera om så att den blir till hela tiden för som det är nu så måste man slå till knappen varje gång som man har haft bilen avstängd?
ja det går att ladda CEM omladdning så kommer knappen ihåg om den var "intryckt" eller ej

Har du sådan koll att du vet vilket artikelnummer det är på den mjukvaran? Underlättar ju att veta det när man åker till verkstaden...
av danne_1313
ja det är 2 stift vad är det för nått som kommer ut därifrån
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]