Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Efter att ha läst otaliga trådar så får jag känslan av att det går att "fulkoppla" ett relä till halogenhelljuset (jag har Bi-Xenon). På Upplandsmotor säger de att Canbus sätter stopp för det och säger att man måste använda Volvos egna kit och programmera om bilen.

Har någon här installerat relä på halogenhelljuset, har Bi-Xenon och fått det att fungera utan att betala märkesverkstaden 2000:- i överpris?

Tack på förhand!
Du behöver inte göra någon "fulkoppling". Du kan köpa två terminalkontakter och en isolator för några tior plus en strömbrytare från Volvo och använda den fördragna kabel för styrning.
Utöver detta behöver du naturligtvis en relä och kabel men de kan du köpa var du vill.
Halogen eller xenon som helljus har ingen som helst betydelse.
Gör som glock40sw skrev, använd fördragna kablar för styrning, och köp två terminalkontakter, eller rep.sats terminal som Volvo här kallar dom, och en isolator, samt strömställare från Volvo. Du behöver även sätta i en säkring på position 5 i säkringshållaren i motorrummet för att få ström till styrningen. Se Volvos monteringsanvisning för hur strömställaren monteras.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 259-1/2006

OBS artikelnr. för strömställaren avser XC-90, inte säker att det är samma till V-70
Extraljus.jpg
Art.nummer volvo
Extraljus.jpg (900.92 KiB) Visad 617 gånger
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...