Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jockejockejocke
Hejsan
Jag har en volvo s80 t6 -00 och för några dagar sen märkte jag att positionsljuset framför förardörren saknades. Så idag köpte jag en ny på volvo. Nu till problemet. Hur får jag fram sladden som jag ska koppla hela lampan till? Den borde väl hänga där inne i någonstans? Jag har provat att fiska med ståltråd utan någon lycka. :( Har ni något förslag?

Tacksam för all hjälp.
Användarvisningsbild
av CarMan
kolla i samma lock som helljuset. du ska inte fiska efter nån kabel, uten bara ta tag i lamphållaren o dra
Användarvisningsbild
av Mr H
Jockejockejocke skrev:Hejsan
Jag har en volvo s80 t6 -00 och för några dagar sen märkte jag att positionsljuset framför förardörren saknades. Så idag köpte jag en ny på volvo. Nu till problemet. Hur får jag fram sladden som jag ska koppla hela lampan till? Den borde väl hänga där inne i någonstans? Jag har provat att fiska med ståltråd utan någon lycka. :( Har ni något förslag?

Tacksam för all hjälp.
CarMan, du tror inte det handlar om positonsljuset i skärmen?
Användarvisningsbild
av Cimmen

Tacksam för all hjälp.
Har du kollat instruktionsboken, är nästan säker på att man tar ut lamphuset utåt och inte innifrån.
Användarvisningsbild
av Cimmen

Tacksam för all hjälp.
kolla här... http://apps.volvocars.us/ownersdocs/200 ... 80_08b.htm
jag hade rätt! :P
av Jockejockejocke
:)

Det är så att jag har köpt en ny lamphållare för att jag tappade den andra. hur det nu gick till... :( och då måste strömsladden ju hänga kvar där inne. men om jag fiskar runt där inne så känner jag eller ser inte någon sladd. om ni förstår? :)
Användarvisningsbild
av Cimmen
Jockejockejocke skrev::)

Det är så att jag har köpt en ny lamphållare för att jag tappade den andra. hur det nu gick till... :( och då måste strömsladden ju hänga kvar där inne. men om jag fiskar runt där inne så känner jag eller ser inte någon sladd. om ni förstår? :)
Prova om du kan se något med en tandläkarspegel och lampa. Brukar funka till sådana operationer.

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]