Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
behöver lite hjälp att förstå vilken del jag behöver köpa. fläkten i bilen en v70 04a bara sluta fungera en dag från att fungera perfekt. på ac diskay ser allt ut att funka som det ska men ingen fart i fläkten. vad kan det bero på och vilken del är det som behövs.
av VolvoFrälst00
kan det tänkas vara fläkt resistor 8693262 ? varken kall eller varm luft funkar oavsätt hastighet på ac display. på displayen ser allt ut som det ska dock.
av andersuw
Det går inte att säga säkert vad det är fel på med hjälp av den info du lämnar. Men effektsteget (8693262) är i vart fall ett rätt hett tips. Det är inte särskilt sällsynt att de går sönder.
av VolvoFrälst00
ok tack. vet inte vad mer jag ska beskriva. förutom det som kan fela då vad ör det mer, säkring, fläkten i sig, nått annat ? jag kanske väntar tills min volvo orginal felkodsläsare kommer med tillhörande 2014d mjukvara samt elekontroniska mjukvaran och felsöker borde komma om några veckor synd att den endast funkar ned windows 7 dock äger juh en macbook haha
Användarvisningsbild
av Jazzy
VolvoFrälst00 skrev:jag kanske väntar tills min volvo orginal felkodsläsare kommer med tillhörande 2014d mjukvara samt elekontroniska mjukvaran och felsöker borde komma om några veckor synd att den endast funkar ned windows 7 dock äger juh en macbook haha
Inga problem att köra på en MacBook. Bara att installera Windows i BootCamp och köra på. Kör med den lösningen själv utan några problem. Kräver visserligen en del hårddiskutrymme, men men... :D
av andersuw
VolvoFrälst00 skrev:ok tack. vet inte vad mer jag ska beskriva. förutom det som kan fela då vad ör det mer, säkring, fläkten i sig, nått annat ? jag kanske väntar tills min volvo orginal felkodsläsare kommer med tillhörande 2014d mjukvara samt elekontroniska mjukvaran och felsöker borde komma om några veckor synd att den endast funkar ned windows 7 dock äger juh en macbook haha
Om det är effektsteget är jag inte säker på att bilen sätter felkod för det. Däremot kan du tänkas få felkod om det är något annat. Hur reagerar fläkten när du vrider på det manuella fläktvredet på klimatpanelen? Reagerar den normalt i det fallet eller inte?
av malajo
andersuw skrev:
VolvoFrälst00 skrev:ok tack. vet inte vad mer jag ska beskriva. förutom det som kan fela då vad ör det mer, säkring, fläkten i sig, nått annat ? jag kanske väntar tills min volvo orginal felkodsläsare kommer med tillhörande 2014d mjukvara samt elekontroniska mjukvaran och felsöker borde komma om några veckor synd att den endast funkar ned windows 7 dock äger juh en macbook haha
Om det är effektsteget är jag inte säker på att bilen sätter felkod för det. Däremot kan du tänkas få felkod om det är något annat. Hur reagerar fläkten när du vrider på det manuella fläktvredet på klimatpanelen? Reagerar den normalt i det fallet eller inte?
"fläkten i bilen en v70 04a bara sluta fungera en dag" från att fungera perfekt. på ac diskay ser allt ut att funka som det ska men "ingen fart i fläkten"

Tycker det låter som den står helt stilla?
av VolvoFrälst00
det stämmer den gick från att vara helt nornal till att sluta fungera helt. displayen ser ut att fungera som den skall men ingen fläkt den är stendöd.
av VolvoFrälst00
Jazzy skrev:
VolvoFrälst00 skrev:jag kanske väntar tills min volvo orginal felkodsläsare kommer med tillhörande 2014d mjukvara samt elekontroniska mjukvaran och felsöker borde komma om några veckor synd att den endast funkar ned windows 7 dock äger juh en macbook haha
Inga problem att köra på en MacBook. Bara att installera Windows i BootCamp och köra på. Kör med den lösningen själv utan några problem. Kräver visserligen en del hårddiskutrymme, men men... :D
ååh smart tack, jag googlade bootcamp och kommer köra på detta

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]