Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbn
Någon som har koll på om man kan byta ut båda bussningarna i länkarmen? Ni får gärna förklara för mig hur den bakre sitter... den främre är ju pressad och den har jag hittat att köpa... men inte den bakre ?

Bilen låter illa under körning men tystnar så fort jag gasar / bromsar pyttelite, hade av hjulen igår och kom fram till att båda bussningar i länkarmarna va kass samt ena inre styrleden. Är den sistnämnda krånglig ?

Tacksam för snabba svar så jag kan beställa delar ASAP Mvh Robert
av MickeM
Du sparar lite pengar på att endast byta bussningarna, men de ska pressas ur, och misslyckas du halvvägs, så står du utan länkarm, okörbar bil och skägget i brevlådan.
Kan du traska och köpa delar, så visst....

Jag övervägde, men köpte ändå ny komplett länkarm, trots att jag har en 20t verkstadspress.
av Alexas
De tiden dessvärre förbi. Köp ett par länkarmar från något kvalitetsmärke från till exempel reservdelar24. Riskerna och krånglet med att bara byta bussningarna är alldeles för stora jämfört med kostnaden för ett par kompletta armar.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]