Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mulb
Hejsan!

Vindrutetorkaren går inte ner riktigt och går sedan förlångt upp. Alltså tänkte jag flytta ner armen en liten bit.

Nu är det så att jag inte får bort den! Jag har sprejat 5-56 och lossat muttern en bit, sedan tryckt med en polygrip under armen och på mutter men den är som fastsvetsad!

Gör jag rätt?

Har provat några gånger och med större tänger men känner snart att jag tar sönder hela skiten! :evil:

Har någon något tips är jag oehört tacksam!

Tack på förhand! :D
av Mikael G
mulb skrev:Hejsan!

Vindrutetorkaren går inte ner riktigt och går sedan förlångt upp. Alltså tänkte jag flytta ner armen en liten bit.

Nu är det så att jag inte får bort den! Jag har sprejat 5-56 och lossat muttern en bit, sedan tryckt med en polygrip under armen och på mutter men den är som fastsvetsad!

Gör jag rätt?

Har provat några gånger och med större tänger men känner snart att jag tar sönder hela skiten! :evil:

Har någon något tips är jag oehört tacksam!

Tack på förhand! :D
Det kan sitta som in helvete, en avdragare är vad du behöver.

En sån här enkel från biltema borde fixa biffen http://www.biltema.se/products/product. ... emId=82528
av mulb
Toppen! Tack för tipset! :D
av zenobia
Exakt en sådan använde jag på S80n idag och det gick utmärkt.
Fick dock lägga en fast nyckel mellan avdragaren och bulten.

Skruva ut muttern så att du inte förstör gängorna.

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]