Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Ja, då kommer jag igen med en säkerligen heldum fråga :(

När jag gasar på växel 2-3 och sen på 3.ans växel upp till ca. 3000 varv, hörs ett typ "vinande" ljud.
Svårt o förklara... det hörs inte väl, det typ ja viner om någon vet?

Åkte med en polare i en SAAB Aero för några år sedan, och då lät det samma, och han förklara det va turbon som lät så.

Stämmer detta på en S60 2,5T???

Jag hade en 2,4T innan, men inte hördes det något i den?
Annan motor? turbo?
av superpackman
är dock inte helt säker men hade det på min saab innan och då var det inte lång tid innan turbon gav upp!:(
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Oj, det va inte kul o höra...
Bilen har ju bara gått 4.900 mil och är inte "buskörd" på något sätt (tror jag) :lol:

CarMan vad säger du? (W)
av superpackman
Snackade med en polare nyss, han sa att han hade haft det ljudet med i sin s70 då var det en slang till turbon som inte satt fast, Men som sagt det är bara vad hört/tror, finns säker många mer som vet bättre än ja!:)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Finns det ingen annan här inne som vet vad det är?
Ska jag bli tvungen köra till Volvo och en servicerådgivare för detta fel?
:(
av Frigge
VolvoBengan skrev:Finns det ingen annan här inne som vet vad det är?
Ska jag bli tvungen köra till Volvo och en servicerådgivare för detta fel?
:(
Ja, du blir nog tvungen till det. Inte lätt att säga vad ett ljud är på ett Forum :roll: . Du kan få hur många gissningar som helst som inte har något värde alls, det är gissningar, inget annat .
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Okej!

Men frågan va väl egentligen samtidigt om det finns ett liknande ljud på dessa bilar med 2,5T motorn i?

Låter INGET på 1, 4, 5 växel.

Bara runt 1500 varv på 2 o 3 växel upp till strax innan 3000 varv.
Användarvisningsbild
av henka35
Kan det vara något i växellådan kanske???

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
det brukar kunna höras en del vin ljud fårn turbon & det är normalt. man märker ju lätt om ljudet är förknippat med att turbon laddar
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Alltsa jag är den i detta forum som är sämst på bilar, men det kommer inte från växellådan så långt har jag fattat... eller :roll:

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]