Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
S80-04 T där vindrutespolning inte funkar.
Ingen indikation i info om att spolarvätska behövde fyllas på men jag fyllde på ändå, fick i en liten skvätt men brist på spol berodde helt klart inte på. Kollade säkringen och den var bränd så jag bytte, funkade tre tryck på spolning innan säkringen rök igen.
Bytte en gång till i tron att förra säkringen var kass men nästa gav också upp efter några spolningar. Lämnade in bilen på verkstad som bytte spolarpump. Nu funkade spolningen i hela två dagar innan den idag la av igen,dessutom när jag skulle besikta bilen. Fick dock ingen 2:a på det som tur var.
Vad kan detta bero på?? Inte bästa årstiden för vindrutespolningen att lägga av heller....
Tack på förhand!
Åk tillbaks till verkstaden och reklamera reparationen.
Vet du vad de gjorde för att få det att fungera?

Låter ju som kortis i pumpen eller kabelproblem.
Hej! Pröva med att koppla bort spänningen till strålkastaretorkarna. Om axel på dessa går trögt så drar de en massa ström och säkringen löser ut. Har för mig att det är samma säkring som till spolningen av vindrutan. Lennart

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]