Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Yes, så här i miljötider när det ploppar upp biodieselanläggningar av alla dess slag likt finnar på en på en hormonstinn 15 årings ansikte så undrar jag vad du har för erfarenheter av RME i tanken på din Volvo diesel? Jag vet att volvo säger att man inte ska tanka, medans många både tankar och säger att det inte är några problem. Många andra tillverkare går ju ut med att det går fint i deras bilar(bla Audi). Så, vad har du för erfarenheter? Ska rapsoljan hällas i tanken eller få vara kvar i fritösen? :)

mvh /J
Användarvisningsbild
av Svahn
Jag jobbar i oljebranchen (lagring av RME) och vi har problem med att packningar som skall tåla RME inte gör det. Det fungerar ett tag men sedan blir packningen som en deg.... Säger volvo att det inte går så tänkerinte jag prova i min V70 D5.
av Frigge
Svahn skrev:Jag jobbar i oljebranchen (lagring av RME) och vi har problem med att packningar som skall tåla RME inte gör det. Det fungerar ett tag men sedan blir packningen som en deg.... Säger volvo att det inte går så tänkerinte jag prova i min V70 D5.
Låter klokt :lol:

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]