Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Ännu en pappa som vill ha lite roligare ljud i Traktorn =)
Jag har en V70 -06 och har redan monterat in det extra slutsteget under passagerarsätet och bytt ut högtalarna i dörrarna. Låter "ok" nu men saknar djupet.
Således tänkte jag shoppa loss på en beggad baslåda.
Typ denna:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/8648371/

Men min fråga är nu om någon kan ge mig lite tips på hur jag lättas får in denna. Säkert någon som har gjort detta tidigare och som jag kan lära mig av :)

Lite frågor:

1:
Visst är detta en aktiv låda?

2:
"Brukar" det alltid vara fördragna kablar?
(Gick kanon att montera in steget under passagerarsidan, där fanns det kablar fördragna att koppla in på)
Har rotat runt lite vid reservhjulet men hittar inga "uppenbara" kablar som skulle kunna vara ämnade för detta ändamål. Några tips (gärna bilder) på hur det ser ut om de finns.

3:
Om det nu inte finns.. Vad krävs efter inköp av ovanstående bas? Antar att jag behöver dra fram signal från stereon. Ström borde jag väl rimligen kunna få direkt från batteriet där bak?

4:
Borde kanske vara första frågan, men går detta?! Eller måste bilen ha "Premium" ljud från början för att få ihop det?!

Mvh
Tilly

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]