Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bykyrkby
Hej

Jag har en -02 V70. Jag upptäckte idag har blivit väldigt blöt på golvet på förarsidan.
Det är bara just vid förarsidan det är blött, ordentligt blött !
Det har inte försvunnit nå kylarvatten...

Tjejens V50 har haft problem med dräneringen för ac'n och blir då blöt på passagerarsidan.

Kan det vara samma bekymmer på min ?

Nån som har haft liknande bekymmer ??
Kolla uppåt väggen till höger om pedalerna om det verkar rinna därifrån.

Jag har råkat ut för motsvarande och det var o-ringarna i värmepaketet som var slut. Det var rätt blött på golvet även utan att det märktes att någon kylarvätska saknades. Jag hade nyss bytt kylarvätskan så det var rätt lätt att felsöka i och med att pappret fick samma klara färg som kylarvätskan när det sög upp vattnet.
SBergdahl skrev:Kolla uppåt väggen till höger om pedalerna om det verkar rinna därifrån.

Jag har råkat ut för motsvarande och det var o-ringarna i värmepaketet som var slut. Det var rätt blött på golvet även utan att det märktes att någon kylarvätska saknades. Jag hade nyss bytt kylarvätskan så det var rätt lätt att felsöka i och med att pappret fick samma klara färg som kylarvätskan när det sög upp vattnet.
O-ringarna ...
Sitter dom på rören som kommer från motorn ??

Kommer man åt dom från förarsidan eller måste man riva bort konsolen ?
Där rören från motorn ansluter till värmepaketet. Du kommer åt bara genom att ta bort plastpanelen till höger om knäna/fötterna. Men kolla så att fukten kommer därifrån först. Jag felsökte genom att lägga papper emot och se om det blev fuktigt.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle börja med att smaka på vätskan?
Har du taklucka på bilen?
Främre vänster dränering i så fall OM du har taklucka.
Framrutan som har släppt i limningen?
Smakar det sött = Glykol, då är det läge för att börja riva ljudvallar osv i bilen.

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]