Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoDucati
Jag har fått förfrågan att hitta en lösning för att kunna stänga bakluckan på bilen som är en v70.
Hittade en annons på blocket som är av intresse.
Någon som vet hur det fungerar?
Känns som att det vore en enkel sak att fixa men jag har tummen där man inte ska ha den. :D ?:-/
Här är länken till annonsen menden säger inte så mycket heller.

https://www.blocket.se/stockholm/Auto_S ... ?ca=11&w=1
Jo säkert men då jag är ny här så vet jag inte riktigt hur det går till. Fick för mig att det skulle vara fel årsmodell på den ena tråden då det gällde fel årsmodell vad jag förstod. Hade varit mycket bättre om du faktiskt visste något om det som efterfrågats än att leta "fel". Så har fixat ett svar får eller erfarenhet kring detta så får du mer än gärna återkomma. Ha en bra dag.
Det är en exakt likadan som denna enligt annonsören. Dessutom erbjöd han 6 mån garanti vilket känna lite säkrare. Men vad jag efterfrågar är om någon har någon erfarenhet av att tidigare ha monterat något liknande. Kan det hända något dåligt med bilen osv.?
Jag har monterat en sådan modul på min Volvo xc70 2012 som jag beställde via videon som länkas ovan och jag betalade 45 euro inkl frakt och killen är kanon att ha göra med och fort går det. Idag tar han 50 euro för samt en ny variant med varningssignal när luckan stängs för 55 euro inkl frakt och är mycket billigare än anonsen via blocket som verkar vara precis samma typ av modul a 1500:- som jag tycker är aldelles för mycket...

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Förvisso. Men känns ändå säkrare att köpa från Sverige än från något annat land. Om jag får 6 mån garanti också så är det ytterligare en trygghet. Finns det något som kan gå fel med en sådan lösning?
Tänkte mer på det befintliga i bilen. El, mekanik m.m??
Har hört efter med en bekant på Volvo som sa att det inte kan hända något avsevärt. Om det kopplas fel så är en bränd säkring det värsta som kan hända. Nojig som jag är så vill jag gärna veta så mycket som möjligt innan jag slår till på en sådan.
av Lövet

Har normalt ca 2kw per timme, med duch blev det st[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]

När du tar av kroken ska vredet vridas s&arin[…]