Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla volvo fantaster får jag väl börja med att säga då jag är ny här :)

Tänkte att jag skriver på detta forum då det verkar finnas väldigt många med oerhört mycket erfarenheter av just volvo och bilar överlag.

Har precis införskaffat mig en Volvo s60 2.5T -04 automat. Lite info om bilen, den har gått 16800, kamrem bytt vid 16000, till det mer negativa så är lådan bytt även den vid 16000 till en som gått 19000. Tydligen är bilen körd i väldigt kallt klimat, uppe i Luleå, Arvidsjaur utan varken motorvärmare eller kupevärmare där jag som inte är allt för kunnig drog slutsatsen att det kan vara därför lådan gett upp då dom kört den kall? Bilförsäljaren sa att den hade börjat hoppa över 3e växeln och det var därför dom var tvungen att byta lådan. Sen till försäkringen, hur mycket kan jag vänta mig få betala på ett ungefär för en sådan bil? :)

Kom med era synpunkter, dåliga som bra, allt är välkommet.

Tack för er tid.
Senast redigerad av 1 Robbeee, redigerad totalt 0 gånger.
StefanN skrev:Försäkring är ju bara du med dina förutsättningar som kan få svar av bolagen, dom flesta har ju onlinepris.
Är det en äkta R du köpt?

Har kollat compricer och enligt dom går den på runt 5-6k, kan det stämma? Hur ser jag om det är en äkta eller inte? 210hk. Stod i annonsen s60r iaf :)
Det är en vanlig 2,5T du köpt, ingen R

Du ser direkt att det är en R:

4wd
5cyl turbomotor på 300hk
större bromsar som är lackade gråa
annan kofongare fram och bak
inredningen är i 2färgat läder eller nått sånt
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Perra83 skrev:Du har köpt bilen och kör med den? Då hoppas jag att du har den försäkrad!

Nej, jag har köpt bilen och skrivit under pappren men bilen är fortfarande hos bilförsäljaren som förövrigt hade den i volvia (if) för det var en massa saker dom skulle fixa på den innan jag kan hämta ut den så att säga :) Köpt på bilkompaniet, så är ju hos en större bilförsäljare den är köpt. Förstår om jag varit otydlig med detta.

Har normalt ca 2kw per timme, med duch blev det st[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]

När du tar av kroken ska vredet vridas s&arin[…]