Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska i vilken dag som helst köpa mig en ny S60.
Har fått nys på en -04.a som gått 4.900 mil

Jag är i valet och kvalet, så Ni som trots allt är så otroligt duktiga på Volvobilar kanske kunde ge mig ett råd?!

Den är grå-svart metallic och i ett extremt bra skick.
Välvårdad på alla sätt och vis.
finns inte en repa i bilen sånär som på 2 stenskott i huven.

Servicebok finns och förra ägaren har även haft ett s.k serviceavtal med Volvo som går ut 2007.05
bromsskivor bytta...

NYA sommardäck medföljer.
En ägare.

Bilen är Business plus utrustad, men har även ett x-tra tillbehör som är Helskinn, sportläder.
Vinge finns samt stänkskydd, det är väl det som är utöver business plus.

Jag har prutat ner bilen till 180.000:-, begärda priset va 199.000:-. :D

Ska jag köpa denna bil eller avstå??????? :???:

Behöver snabbt svar....

Tack!
Användarvisningsbild
av Lasseman73
Klart du ska!

(Det är väl det du vill höra? Skämt åsido, beslutsångest är jobbigt!)

Men som du skriver, en bra utrustad bil i riktigt fint skick....Om du gillar bilen är det väl bara o slå till!
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Jo, klart man vill höra att man ska köpa den, men jag har under mina år ALLTID köpt bil på firma, med garantier m.m. :???:

Så detta blir mitt första privatköp, lite orolig för problem m.m. men så är det ju för alla...

Men en del här inne på forumet vet mer om Volvo än en del verkmästare på Volvos egna verkstäder. (W)

Fler synpunkter på detta köp?

Fel som uppkommer på -04.a efter 5.000 mil?
av S60AWD2.5T
Hej!
Kontrollera oga att allt fungerar, endel skitsaker är riktigt dyra att laga.

Snart kommer du att få byta batteri samt att 6000 mila servicen faktiskt kosta 4500 - 5000 kr så det kommer utgifter även om bilen håller...
Bromskivorna var ju bytta och det behövs ofta redan vidd 6000 mil i alla fall bak.

Tycker 2.5T är en trevlig maskin dock gillar den bensin :???:
av V70_2005
http://www.bilar.konsumentverket.se/mal ... goryId=766

"Vem äger bilen?
Vid privatköp ska du alltid ta reda på vem som äger bilen och vem den är registrerad på. Kontakta Trafikregistret, till exempel via talsvarstjänsten (tel 077-125 25 25). Där kan du få besked om både nuvarande och tidigare ägare.
Det är särskilt viktigt att du kontrollerar att den du köper av verkligen äger bilen. Begär att få se kvitto!
Från och med den 1 juli 2003 kan man inte längre köpa saker "i god tro". Det innebär att den som köpt en stulen vara riskerar att få lämna den ifrån sig till den rättmätige ägaren utan ersättning.
Om det framgår av Trafikregistret att bilen bytt ägare ofta bör du vara extra noggrann i kontrollen. Kontakta då så många som möjligt av de tidigare ägarna.

Är bilen till fullo betald?
Om bilen är köpt på kredit (eller är "leasad") och betalningar återstår, löper du stor risk att antingen få lämna tillbaka bilen till den rättmätige ägaren eller att få betala den igen. Vid köp på avbetalning gäller så kallat återtagandeförbehåll. Det innebär att den som köpt bilen inte kan sälja bilen innan den är helt betald. Sedan den 1 oktober 2001 antecknas återtagandeförbehåll normalt i Trafikregistret, så kolla alltid där.
Begär även att få se kvitto på att bilen är till fullo betald. Du kan också ringa upp tidigare ägare och kontrollera att den du tänker köpa av har betalt bilen. "
Användarvisningsbild
av volvos80
V70_2005 skrev:http://www.bilar.konsumentverket.se/mal ... goryId=766

"Vem äger bilen?
Vid privatköp ska du alltid ta reda på vem som äger bilen och vem den är registrerad på. Kontakta Trafikregistret, till exempel via talsvarstjänsten (tel 077-125 25 25). Där kan du få besked om både nuvarande och tidigare ägare.
Det är särskilt viktigt att du kontrollerar att den du köper av verkligen äger bilen. Begär att få se kvitto!
Från och med den 1 juli 2003 kan man inte längre köpa saker "i god tro". Det innebär att den som köpt en stulen vara riskerar att få lämna den ifrån sig till den rättmätige ägaren utan ersättning.
Om det framgår av Trafikregistret att bilen bytt ägare ofta bör du vara extra noggrann i kontrollen. Kontakta då så många som möjligt av de tidigare ägarna.

Är bilen till fullo betald?
Om bilen är köpt på kredit (eller är "leasad") och betalningar återstår, löper du stor risk att antingen få lämna tillbaka bilen till den rättmätige ägaren eller att få betala den igen. Vid köp på avbetalning gäller så kallat återtagandeförbehåll. Det innebär att den som köpt bilen inte kan sälja bilen innan den är helt betald. Sedan den 1 oktober 2001 antecknas återtagandeförbehåll normalt i Trafikregistret, så kolla alltid där.
Begär även att få se kvitto på att bilen är till fullo betald. Du kan också ringa upp tidigare ägare och kontrollera att den du tänker köpa av har betalt bilen. "

Måste rätta dig lite där med kreditbil..... HAn som säljer bilen har rätt o sälja men måste ha betalt in resterae skuld till Kreditgivare innan ägarbytet har trätt i kraft... alltså han har en arbetsvecka på sig unjefär...

sen är det upp till köparen om han vill köpa eller ej...

Till tråden igen: Jag tycker du skall köpa bilen det är juh extra tillbehör som inte hör till paketet o det gör stor skillnad när su säljer igen...
jag har pluss i min s80 men har helskinn o elstol +tele... så det läggs juh på i priset sen..... men du bör dock kolla upp bilen som dom ovanför föreslor.... lycka till med köpet!
Användarvisningsbild
av hebbe
ett hett tips är att göra upp affären på bank för då ser båda två att det går rätt till att bilens restskuld blir betald. och nuvarande ägare får betalt, ja gjorde så när jag sålde min peugeot 206 och det var jätte smidigt.

mvh/fredrik
av matzen10
hebbe skrev:ett hett tips är att göra upp affären på bank för då ser båda två att det går rätt till att bilens restskuld blir betald. och nuvarande ägare får betalt, ja gjorde så när jag sålde min peugeot 206 och det var jätte smidigt.

mvh/fredrik
Det där är ett smart, outnyttjat, sätt att se till att själva transaktionen blir korrekt. Bra förslag och inte så omständigt som man tror!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag har köppt min bil samma färg och inte hel skinn men kolla med Volvon eller VV. när bilen är utagen för att det är viktigt skitt i Årsmod.. kolla första gång i trafik och tillverknings datum. Jag har köpp en 2004-09 med bussnis + paket nya viterdäck nya sommar en ägare och gått 6900 med 1 års garanti och 1 service gratis för 160 000 kr så jag tycker att det är lite dyrt för 180 och dessutom kommer du ångra dig med hel skinn uchhh jobbig kallt svettigt och så vidare så jämmfört med mitt köp så är det inget kap du gör.

M.V.H Annes (LYCKA TILL)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Då blev det deal iallafall...

Tipset angående affären på banken tackas extra!
Dock gjorde vi tillsammans upp affären på Bilia, då killen hade lån där på bilen.

Utpriset för bilen har på två oberoende bilfirmor varit ca. 195.000:-
Inbytspriset låg på 160.000:-

Så du som fick din för 160.000:- är det bara att gratulera! (RO)

Är helnöjd med köpet iallafall.
Killen som hade bilen har varit extremt petnoga med bilen, synade den igår i ljuset, finns inte en repa, inte ett märke i lacken.
Två stenskott i huven, är det enda som finns!
Bilen har aldrig varit maskintvättad, bekräftas då det inte finns tvättrepor eller andra tvättfel på bilen.

Bromsskivor helt nya runt om bilen.
Nya bromsbelägg bak.

Så jag är nöjd ändå med priset och hoppas den går 2-3 år utan STÖRRE problem.

Tack för era svar.....
Bränsleledning Volvo 240

Slangen ska mellan pump under bilen och filter i m[…]

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]