- tor 25 aug 2016, 20:39
Hej,
Köpte i början av året en v70 -04 2.5T (bensin) och är sjukt nöjd med den.
Jag kör till jobbet enkel resa 4.5 Mil varje dag, varav ca 3 mil är motorväg, och bilen har alltid tuffat på med ca 0.7-0.8 L/milen, detta med farthållare på 110 Km/h. I realtidsmätaren brukar den pendla mellan 0.5-0.8.
Nu för någon vecka sedan på vägen hem så noterade jag att realtidsmätaren visade sjukt högt, även på plan väg/nerförssluttningar. Den låg ständigt mellan 1.1-1.3L/Mil
(detta med farthållare 110 Km/h, sänka sig till 100 hjälpte knappast och inte heller att gasa själv.)
Stannade strax därefter för att se om man kunde se något direkt fel, men nej.
Sen jag stannade där så har den inte varit uppe i överdrift igen, men den ligger fortfarande mellan 0.9-1.1 L/M.
Värt att nämna kan ju vara att den går lika bra som vanligt.
Är det något man kan kolla på? Inte så motormeckglad dock.
Mvh
Köpte i början av året en v70 -04 2.5T (bensin) och är sjukt nöjd med den.
Jag kör till jobbet enkel resa 4.5 Mil varje dag, varav ca 3 mil är motorväg, och bilen har alltid tuffat på med ca 0.7-0.8 L/milen, detta med farthållare på 110 Km/h. I realtidsmätaren brukar den pendla mellan 0.5-0.8.
Nu för någon vecka sedan på vägen hem så noterade jag att realtidsmätaren visade sjukt högt, även på plan väg/nerförssluttningar. Den låg ständigt mellan 1.1-1.3L/Mil
(detta med farthållare 110 Km/h, sänka sig till 100 hjälpte knappast och inte heller att gasa själv.)
Stannade strax därefter för att se om man kunde se något direkt fel, men nej.
Sen jag stannade där så har den inte varit uppe i överdrift igen, men den ligger fortfarande mellan 0.9-1.1 L/M.
Värt att nämna kan ju vara att den går lika bra som vanligt.
Är det något man kan kolla på? Inte så motormeckglad dock.
Mvh
- By HeavyMetal