Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VOLVOGER
En av de mer viktigare frågorna.

Är en volvo s60 som gått 32000 mil något att ha? Jag är medveten om att det spelar en stor roll hur man har kört och vad som är bytt.

Kamremmen är bytt liksom vattenpumpen. Men om vi pratar motor nu, hur mycket längre kan man göra med en s60 på 32.000 mil om man byter olja och oljefilter och nödvändiga delar i rätt intervaller?

Tänker även på turbon.. hört att turbon kan börja krångla över 25000 mil..
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Beror väl på priset är inget i själva motorn ja skulle va orolig för är väl så inte AC kompressor skär så remmarna ger sig i så fall
av VOLVOGER
robinb3rgsten skrev:Beror väl på priset är inget i själva motorn ja skulle va orolig för är väl så inte AC kompressor skär så remmarna ger sig i så fall
Är det dyrt att laga isf? Hört innan att man ska observera AC-systemet och pumparna..
av MickeM
Att AC-pumpen havererar, händer väl, men har fördelen att man oftast kan planera reparationen. Bilen går att köra ändå. Om frigångslagret går, blir det mer akut, och skär det, kan multirremmen gå. Inget ytterligare haveri, om man inte har extrem otur.

Kopplingen håller inte i evigheter, utan kommer runt 35,000 på normalbilen. Tidigare på flitiga dragare, eller enkom statskörda. Eller felkörda.....
Jobbigt, eller dyrt, beroende på om man lämnar in, eller byter själv.

Själva motorn går, och går om den sköts.
Samma med växellådan, manuell iaf.
av valln
Är det en bensinturbo behöver du inte oroa dig för turbohaveri om inte bilen är trimmad.
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]