Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jontebrolin
Tjena volvomeckare, ny grabb på sidan här med lite frågor.
Går i funderingar om steg 1 chip. Vilken firma får vi diskutera också. Jag vill mest veta om de verkligen är värt pengarna + de lilla extra slitaget. Anyhow..

Pärlan har rullat strax över 16k, automatlådan växlar till 95 % perfekt, vissa växlar ibland kan man känna när dom går i men ingen dunk/klonk som vissa har utan den går i mjukt men man känner växlingen. Är detta något som kommer göra att lådan viker sig? Min körstil är i klass med dom äldsta gubbarna, så som vissa kanske förstår är det bottenvridet jag vill åt.

Vad säger ni Volvo kunniga? Är det något att köpa sig nu till sommaren?
Undrar ni nått mer kan ni bara svara med frågan ni har så tar vi det därifrån. Trevlig sommar och god bara på er :-D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Automatlådan på den tiden är inget att hurra över det är knappt så att den klarar av T5an, jag tror till och med att dom vart tvungen att strypa R motorn för att lådan inte pallade trycket. Vad är det för årsmodell av bilen vi pratar om?

Ser att du skrivit i rubriken V70n och det är 00-08 om jag minns rätt och den bil modellen behandlas inte i denna delen av forumet, här behandlas S/V70 97-00 mm alltså den gamla karossen av V70 som ser nästan identisk ut med 850.

Men jag kan iaf rekommendera BSR skapligt bra pris och inga problem med att göra med :)
av TobbeViktor
Kan också rekommendera BSR om du känner dig osäker. Lätta att göra med, och när jag trimmade min V60, så gav han mig bara nycklarna och sa att jag skulle ta en provtur innan jag bestämde mig.
Naturligtvis så provkör man ju bilen med ett leende på läpparna, och åker glatt tillbaka och betalar.
Bor du nära Göteborg, så kan jag ju rekommendera BSR i Västra Frölunda.

Det är ju för övrigt inget chip från 99/00 och framåt, enbart programvara/mjukvara.
av Jontebrolin
Tycktes mig klicka in på v70 avdelningen men sitter på telefonen så kan ha blivit fel. Jag har trimmat en del saabar i mitt liv så hur man gör med dosor o programvaror är inget nytt, däremot är det första Volvo jag äger och därav lite vilsen. Har läst att bsr ska vara lite sådär o använda sig av och att många rekommenderar autotech men min största oro är växellådan. Den har bytts olja i (spolning) minns inte exakta milen men runt 12-14k mil. Tackar för den infon ni delat med er av :)

OBS är en MY04 jag åker runt o ler i ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jontebrolin skrev:Tycktes mig klicka in på v70 avdelningen men sitter på telefonen så kan ha blivit fel. Jag har trimmat en del saabar i mitt liv så hur man gör med dosor o programvaror är inget nytt, däremot är det första Volvo jag äger och därav lite vilsen. Har läst att bsr ska vara lite sådär o använda sig av och att många rekommenderar autotech men min största oro är växellådan. Den har bytts olja i (spolning) minns inte exakta milen men runt 12-14k mil. Tackar för den infon ni delat med er av :)

OBS är en MY04 jag åker runt o ler i ;)
A ok då är det en V70N du har och då har denna tråd hamnat lite fel men det är som sagt lätt hänt då man sitter med mobilen :)
Det är möjligt att lådan är starkare på V70N 04 än dom allra första V70 97-00 :)
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]