Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av simpan
Hu-650

Det började med att stereon random slog av sig själv och startade efter nån minut igen under några veckor för att sedan sluta fungera helt. Jag har plockat ur stereon och mätt upp att det finns memory ström till kontakten. Men det finns ingen ström i kabeln som kommer från tändningen(som strömsätter stereon när man startar bilen). Säkringarna är hela. Och jag har inte hittat nåt kabelbrott....kan det vara ett mjukvarufel?? Tacksam för hjälp!!
Användarvisningsbild
av johnnype
Inte för att ringa i stora undergångsklockan men... det låter som att CEM inte skickar ut ström där den borde, ett fel som kan inträffa på 05+

Ett relä har varit orsaken, går att byta för den som kan löda och anskaffa ett kompatibelt inuti CEM. Kan också vara läckage ifrån torkardiket så det nu har oxiderat sönder ledningar/komponenter, ett fel som också är 05+ specifikt, vilket gör att du måste tyvärr byta CEM.

Så, nu har jag dragit värsta senariot iaf :D
av MickeM
Den där läckan har jag hört talas om.

Någon som vet exakt vart/hur i torkardiket det brukar läcka, så man kan ha koll i förebyggande....

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)