Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sedan jag inhandlade denna S80 2.5T och som är så himla go att köra med men som tyvärr har ryckt mer eller mindre vid fullgas precis som om turbon slår av och till i intervaller vilket aldrig upplevs vid försiktig gas där den sticker direkt utan dessa ryck letas det friskt efter en lösning.Ibland upplevs det som värre än andra gånger och jag har inga felkoder som säger något.I en förhoppning om att felet ska hittas så har jag nu bytt ett något segt batteri, tändstift, luftfilter, luftmassemätare, tempgivare, och på tur står en ny magnetventil så fort den dyker upp med posten.Hjälper inte detta så byts även samtliga tändspolar och jag kommer att skriva här om vad som byts och om felet hittas om det kan hjälpa någon annan i en liknande situation.
Senast redigerad av 1 SRT, redigerad totalt 0 gånger.
av monza
Har du läst ut eventuella felkoder?
av Ceska
Kan ha fel då jag skruvar mest med dieslar men först spela in live data medan du kör som det händer:varvtal, turbo tryck, luftflöde genom LMM, bränsletryck om det finns, tändning om det finns då borde man se vad som beter sig annorlunda när det inträffar.
Användarvisningsbild
av SRT
Ceska skrev:Kan ha fel då jag skruvar mest med dieslar men först spela in live data medan du kör som det händer:varvtal, turbo tryck, luftflöde genom LMM, bränsletryck om det finns, tändning om det finns då borde man se vad som beter sig annorlunda när det inträffar.
Har tyvärr inte så pass avancerad uturustning så jag kan fånga bilens körmönster live.
Användarvisningsbild
av greeeken
SRT skrev:Sedan jag inhandlade denna S80 2.5T och som är så himla go att köra med men som tyvärr har ryckt mer eller mindre vid fullgas precis som om turbon slår av och till i intervaller vilket aldrig upplevs vid försiktig gas där den sticker direkt utan dessa ryck letas det friskt efter en lösning.Ibland upplevs det som värre än andra gånger och jag har inga felkoder som säger något.I en förhoppning om att felet ska hittas så har jag nu bytt ett något segt batteri, tändstift, luftfilter, luftmassemätare, tempgivare, och på tur står en ny magnetventil så fort den dyker upp med posten.Hjälper inte detta så byts även samtliga tändspolar och jag kommer att skriva här om vad som byts och om felet hittas om det kan hjälpa någon annan i en liknande situation.
Tändspolar?
Användarvisningsbild
av SRT
greeeken skrev:
SRT skrev:Sedan jag inhandlade denna S80 2.5T och som är så himla go att köra med men som tyvärr har ryckt mer eller mindre vid fullgas precis som om turbon slår av och till i intervaller vilket aldrig upplevs vid försiktig gas där den sticker direkt utan dessa ryck letas det friskt efter en lösning.Ibland upplevs det som värre än andra gånger och jag har inga felkoder som säger något.I en förhoppning om att felet ska hittas så har jag nu bytt ett något segt batteri, tändstift, luftfilter, luftmassemätare, tempgivare, och på tur står en ny magnetventil så fort den dyker upp med posten.Hjälper inte detta så byts även samtliga tändspolar och jag kommer att skriva här om vad som byts och om felet hittas om det kan hjälpa någon annan i en liknande situation.
Tändspolar?
Står på tur som magnetventilen.Hoppas att det ska lösa problemet.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)