Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LeeBlokker
Ja som alla (dom flesta) vet så är S80 jäkligt gubbig, har just köpt en, och den är grön så blir inte direkt mindre gubbig av det.
Tänkte höra om någon har lite tips på vad jag kan göra för att få den att se mindre gubbug ut. Har bytt till kromade backspeglar och ska byta till kromade handtag, samt att jag har bytt alla lampor o.s.v. till Led, men vad mer ? Vill inte på med något kjolpaket och sådant, vill ha en svensson bil och inte en Tokyo Drift bil...
Snälla hjälp mig! xD
av Schmoyoho
Sälj och köp en mindre gubbig bil? Låter som att S80 är fel bil för dig till att börja med.

Annars är väl sänkning, tonade rutor, baslåda och överdrivna tredjepartsfälgar ett alltjämt vinnande koncept.
av LeeBlokker
Schmoyoho: Ja det finns ingen bil som är rätt för mig förutom V70, men fick bra pris på den här och den var så välvårdad så kunde inte säga nej ;)
Ja både toning och överdrivna tredjepartsfälgar är nog på gång snart!

Lasselasse: Håller helt med dig, inge sugen på att t.ex. sänka då jag förstör orginaldelar, men den ska iväg på polering idag och har köpt "bumbershine", klädseltvätt och massa andra roliga medel så är inne på samma tanke som dig.

Jonas_latt: Tycker vingarna till S80 ser så skumma ut, men stänkskydd kan man nog fixa, ska kollas upp iallafall, tackar! :)
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Tycker 99-03 ser gubbigare ut än 04 och framåt. Den svarta plasten förstör ganska mkt. Jag kan säga att jag har alltid tyckt att S80 är ful men nu tycker jag den är fulsnygg när jag äger en själv. Fast 99-03 är fortfarande riktigt fula.
av LaRy
Själv tycker jag att kylargrill och front blev betydligt snyggare vid 05 och framåt. 05 har betydligt mer lackade detaljer, inga fula svarta lister. Skulle jag styla en -99 hade jag kollat vad som går att låna från -05

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)