Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Jag hade tänkt att lacka listerna sillver på min titaniumgråa bil ,Något som fanns MY4 sport ed eller va de nu va de hette ,var på min volvo verkstad i dag och snackade med dom om de va lätt att lossa listerna på dörrarna, de sa att de gick väl men om ja skulle lacka dessa lister och återanvända dessa så var det nästan omöjligt pga att de skulle sitta dåligt senare när de nästan inte gick att få dom slät efter bortmontering, stämmer detta verkligen, 4 dörr o 2 skärmlister skulle kosta ca 3000
och de tycker jag är svinit dyrt,när de även måste lackas för 1000-1500 spänn :(

Flyttar
Loner
av Mixter
De sitter med klipps som man troligen måste köpa nya. tror inte att du behöver köpa helt nya lister, det är ju bara att va lite försiktig när man lossar dem. :D
Användarvisningsbild
av Janne3
skulle ju va kul och fått svar från någon som varit med om det :???:
Användarvisningsbild
av eccy243
De sitter med dubbelhäftande tejp OCH två klipps. Min erfarenhet är att de inte går att få loss hela, för de sitter så in i h*lvete...
av Jonas A
Jag värmde försiktigt med varmluftspistol och skar med en vass bladkniv, inga problem om man är försiktig.
Sedan är det bara att torka bort överblivet klister med något lösningsmedel.
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
det beror på vilken bil du har,
jag gjorde det på min s60 förra veckan och det e inga alls problem, dom sitter bara med dubbelhäftande tejp och 2 styr tappar alltså inga clips!
skippa allt vad knivar heter det e skit lätt att slinta och repa lacken och sen har du ett helvete o få bort resterande rester.
Det volvo säger är bara för att de vill tjäna pengar på att sälja lister till dig, det e ju ny tejp du sätter dit för tusan.
är det nu en v70 du har så vet ja inte riktigt har hört att dom sitter nog med fler clips och då får du nog inte ut clipsen hela fast det har ja ingen egen erfarenhet av!
E det en s60 hör av dig om du har frågor!

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]