Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bagar´n
Ska montera dit extraljusen på bilen,V70-04.Har ett Hella fäste för tre extraljus som ska sitta bakom nummerplåter.Var in på Bilia och tänkte köpa lös skuv och distans som ingår i deras sats då jag vill fästa allt i balken,men det säljs ej löst (har kablar och knapp är redan monterat).

Någon som vet vad/hur deras skruvar ser ut eller ska man ta vanlig plåtskruv eller är det gängad mm skruv??

//Pera
Eskilstuna
Användarvisningsbild
av henka35
Popnita fast den med 6 st nitar, direkt i plasten. Det fungerar kanon!

/Henrik
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Väljer att skruva då jag tänkt ta bort extraljusen till sommaren.

//Pera
Användarvisningsbild
av Whisky
När man borrar genom kofångaren bakom nummerplåten borrar men så pass djupt så man även borrar genom stålbalken en bit bakom (köper man sats på Volvo följer även borr med). Fästet skruvas i balken! Låter lite väl flamsigt att bara fästa i plasten... (HMM)
av Thomas J
De är väl gängade skruvar om du menar bakom nrplåten.
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Har borrat hål genom kofångaren och balken med en "volvo borr" då jag utgick från att deras skruvar skulle kunnas köpa löst,men tji fick man.
Att det ska vara gängade skruvar utgår jag ifrån men är det mm skruv och man ska gänga i balken eller plåtskuvsmodell som ingår i volvo satsen??

//Pera
Användarvisningsbild
av CarMan
jag slängde såna skruvar härom dan!

prata lite med killarna som monterar tillbehör på nya bilar & "köp" av dom om dom får några över...
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Det var vart tre stycken M8 bult gängat i balken.Sitter stadigt och fint.

//Pera

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte det […]

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]