Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
nej det är inte standard. köper man en bil helt utan utrustning så gick det förr att köpa helt utan ecc & huan AC desutom, men så fort man plocka på ett paket, så fans ecc med!
sen någa år tilbaka så går det inte att beställa utan AC, men det går att köpa utan ecc (med reservation för 07 o framåt, kan hända att det nu inte heller går att köpa utan ecc)
Användarvisningsbild
av CarMan
det jag skrev gäller svenska bilar så klart, har ingen aning om vad som gäller på andra marknader.

annonsen är ju lite konstig. han kallar bland annat 603an för stora stereon, den är väll den minsta man säljer i dom svenska bilarna.
jag tycker också att det är konstigt att bilen har RTI, men ej ECC. Kan det vara nått ihopp plock från olika importbiler? den lär ialla fall vara ganska svårsåld, specielt till det priset.

nån tidigare ägare kan ju ha aderat RTI:n i efterhand ???
av Y.F
Den är registrerad i juni 2000 vilket är nästan ett halvår innan de första S60 levererades till kund, jag har för mig att de allra första kom i november. De demobilar som handlare och Volvo centralt hade var dock vanligen registrerade betydligt tidigare, dvs som den här.

Jag gissar att det är en före detta demo- eller pressbil.

Klimatautomatik ingick som någon skrev i komfortpaketet (och ett annat paket som möjligen hette business) på de första årsmodellerna. Den här är dock inte paketutrustad utan har lite blandad utrustning, något som också indikerar att den inte är beställd av kund. Paketen är ju prissatta så att det inte lönar sig att beställa separat utrustning om den kan fås i paket.

Xenonljusen måste vara monterade i efterhand, jag vill minnas att de kom som option modellår 2004, dvs från mars 2003. Strålkastarna på den här är från modellåret 2004. Man kan också ana att den har reglaget för ljushöjdreglering, det saknas om xenon är monterat från fabrik.

Angående stereon fanns i början tre modeller där den enklaste hette 403 eller liknande och saknade CD. 603 var mellanmodellen med kassett och CD och 803 toppmodellen.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Bilen är en fd. provvagn, en förserie bil som eg aldrig borde ramlat ut till kund.
Chassi nr 157. Därför den konstiga kombinationen av utrustning.

//Branx
av S60AWD2.5T
Den har ju Xenon eftermonterat för längdjusterings reglage i LSM finns ju där.
Konstig kärr ingen bra affär till det priset.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vist är dom fina prov vagnare. har själv en V70N rom är reggad 25 november 1999 med schassi nummer 282 (tyskspecad)
av Frigge
Ja dom är fina dom med såååå lågt chassinr :wink:
Speciellt om dom gått som testbil :lol:
Då kan man hitta väldigt udda saker i dom
Användarvisningsbild
av elmuppo
CarMan skrev:Vist är dom fina prov vagnare. har själv en V70N rom är reggad 25 november 1999 med schassi nummer 282 (tyskspecad)
Jo, men chassi 282 jämfört med chassi 157 är ett halvår i utveckling.
Och det är sjukt mycket tid i utveckling. Kan påverka vad som helst.
D4 VEA dricker olja

Okej då kör jag på det istäl[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Kolla så att säkring 4 och 7 i säk[…]

Liten hoppfull uppdatering. Efter att ha fortsatt […]

Hejsan finns det några kontakter som är[…]