Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Ny på forumet sen någon dag tillbaka. Hämtade min V70 i onsdags så väldigt ny volvoägare också. Har lite saker i framvagnen jag ska fixa till bl.a lite bussningar. Det var inte bara o bara tyckte jag. Polyuretan eller inte t.e.x. Jag kör Svenson-style så inte mycket gasa av ärligt talat och jag har 140hk-versionen av V70. Men likväl så har jag bestämt mig för polyuretan-bussningar. Framtiden får väl visa om jag har gjort rätt val på materialet där. Men till min fråga. Motorfästet som sitter på bilen idag är den runda varianten. D.v.s. denna: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot ... lett-.html. Men efter att jag läst lite trådar bl.a. på detta forum fick jag intrycket att man borde gå över till den nya designen d.v.s. denna: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot ... lett-.html. Jag mailade klracing för att se om de kunde svara på ifall den nya designen skulle passa min bil. Där fick jag svaret nej men de var osäkra. Vad säger ni här på forumet? Den runda eller kantiga? Den kantiga har väl omdesignats för hållbarhet om jag förstått saken rätt?

Mvh
Robert
Senast redigerad av 1 roband915, redigerad totalt 0 gånger.
av hubbe86
om det passar och du väljer polyetan så behöver du enligt min åsikt inte bry dig om formen, det kommer hålla bilen ut. Dock ångrar jag själv polyetanbussningen jag satte i min DIESEL för den gör att bilen skakar vid tomgång så det känns i gaspedal och man får kramp i handen av ratten. Men din bensinare kanske inte kommer vibrera vilket gör det till ett bra val.
av S1mp4n
Bra val att köra på vanlig! jag bytte till polyetan på min förra s80 140hk bensin, och det blev mycket mer vibrationer vid tomgång av det, så man ångrade det efter ett tag..
av Alexas
Bara för att förtydliga, ni får vibrationerna av att byta motorbussningen eller hur? För jag har tänkt byta ut fjädrar runt om (original) och renovera framvagnen med förstärka saker samt poly-bussningar. Förutom motorfästena
av S1mp4n
Alexas skrev:Bara för att förtydliga, ni får vibrationerna av att byta motorbussningen eller hur? För jag har tänkt byta ut fjädrar runt om (original) och renovera framvagnen med förstärka saker samt poly-bussningar. Förutom motorfästena
Precis, jag bytte övre runda motorfästet och fick vibrationer vid tomgång, det fästet som länkades i första inlägget!
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]

Tycker det hör hemma här och jag tycker […]

För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]