Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag är ny på denna sida och novis på vad som gäller reservdelar till min bil. Det jag letar efter är en (knappsats 7 i rad (Grå) med gråa blindknappar) inte Charcoal (svart), på Bilia i Eskilstuna var dom ej så behjälpliga, mest sura (intrycket) man fick då dom fick leta, det hela slutade i att dom inte hittade nått, märkligt.
Är det nån här inne på detta Volvoforum som vet vart man kan få tag på detta? skulle vara superglad. Bildelsbasen var inte till nån hjälp heller tyvärr.
Ibland känner tydligen inkompetensen hos vissa Volvo ÅF inga gränser. :roll: De borde skämmas snarare än sura om de inte lyckas leta fram detta i reservdelskatalogen. Om jag tolkar VIDA rätt har täckpanelen med sju hål artikelnummer 8691712. Det finns två till att välja på men de uppges båda vara charcoal. Blindknapparna ("gcp lock"), som köps styckevis, bör vara artikelnummer 8691715 för chassinummer 68618-122999, vilket gissningsvis är rätt intervall för din del. För tidigare chassinummer är det artikelnummer 9459015. Från chassinummer 123000 finns bara charcoal.

Be för säkerhets skull den du handlar hos slå upp artikelnumren (förhoppningsvis klarar de det) och bekräfta att det är rätt grejer till din bil innan du beställer. Då är det deras ansvar, inte ditt eller mitt, om något mot förmodan ändå skulle bli fel.
Angående dom knapparna som sitter i 7 rad, där har jag en fråga, hur kommer det sig att på Volvo, åtminstone i Eskilstuna säger att det inte går att få tag på knappen för (backvarnare) i färgen Grå! Inte färgen (charcoal). Finns det nån som vet vart man kan få tag på den? Bildeve kan inte heller hjälpa. har även sökt förgäves på Bildelsbasen utan resultat.

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta.
miniräknare skrev:Angående dom knapparna som sitter i 7 rad, där har jag en fråga, hur kommer det sig att på Volvo, åtminstone i Eskilstuna säger att det inte går att få tag på knappen för (backvarnare) i färgen Grå! Inte färgen (charcoal). Finns det nån som vet vart man kan få tag på den? Bildeve kan inte heller hjälpa. har även sökt förgäves på Bildelsbasen utan resultat.

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta.
Det är ganska simpelt - du kan inte stänga av backsensorerna med knapp på årsmod 00-03/04ish utan det är bara from de bilar med det andra systemet som inte är Aem relaterat (PAM) (vet att de tidiga P2:orna har ett annat system men nu pratar vi 2003)
Tror det ska gå att stänga av den med någon manöver med blinkersspaken, typ om man drar släpvagn men mer än så vet jag tyvärr inte...
Däremot så har jag hört att 7 i rad panelen har utgått hos samtliga återförsäljare, även Bildeve i färgen grå. Så det är att hålla ögonen öppna på bildelsbasen eller ännu bättre - besök en självplock om du har en sådan i närheten. Det hör inte till vanligheterna att bildemonterare plockar isär ac panelen tyvärr...
Här har vi en självplocks-bil med "7-i-rad". :)
http://www.delplocken.se/Bil/1617
"Inredning plastdetalj 60 kr" borde väl den gå som enligt listan.

Stått där ett tag så möjligt att den är plockad redan, men bästa är som sagt om du har möjlighet att besöka någon skrot med självplock.
Många lägger upp bilder på bilarna som kommer in, sen är det bara att hålla utkik...
miniräknare skrev:Ska det även finnas en knapp för backassistans som passar in i konsollen? Finns det grå? inte charcoal. vart får man tag i en sån? artikelnummer?
Nej, det finns ingen knapp för backassistans på/av t.o.m. MY -2004. Kom med faceliften 2005, då man gjorde om parkeringshjälpen och även började erbjuda parkeringshjälp fram.
Vad heter den här kontakten?

Hej! Efter att v50 06/07 var inne på verksta[…]

Jag kör just nu på E5/98 oktan. Har B23[…]

Vårt yngsta barnbarn har också en C30 […]

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]