Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har under de 3 år min S60 varit i min ägo haft ett vinande ljud från vänster sida fram. Hörts tydligt från ca 40 km/h och på Volvo sa dom att det var ett lagerfel i växellådan. Byte kostar 18000 + utbyteslåda för 6000. Jag har inte gjort något åt detta annat än bytt växellådsolja 3 ggr för att verkligen spola ren lådan. Gav 25000 för bilen som är mycket fin trots 30000 mil. I förrgår letade jag lite på detta forum och fick uppslag om att damasken till rattstången ut mot torpedväggen kunde lossna på både S60 och V70/S80 med ett vinande ljud in i kupén som följd. Mycket riktigt!! Min damask läckte, dvs. det lilla lagret som sitter i damask-halsen hade krupit ur och låg längre upp (!) på rattstången. Tog 2 minuter att fixa, och bilen ÄR HELT TYST!!! Jag "tjänade" alltså 24000 denna kväll! Kolla era damasker innan ni låter Volvo snuva er på vansinnigt mycket pengar. Jag besökte Volvo-verkstaden i dag och dom slog i från sig (tyvärr) Lycka till!

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]

Enligt Volvos dokumentation kalibreras virvelspj[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elmot[…]

Lägg upp filen på youtube och länk[…]