Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av netn
Hej alla!

Tänkte köpa en S60 och har kollat runt lite bland annonser och bilfirmor och blivit intresserad av en 2,4T (200hk) -01 som gått 7400 mil.

Jag skulle vilja veta vilka standard fel som jag skall vara uppmärksam på som "kritisk köpare". Annan nyttig info är också av värde så att jag kan bli en glad volvoägare.

Har sett i en del inlägg men där finns inget som jag hittat som passsar in i mitt Volvo val.

Tack på förhand!

:)

Emil
Användarvisningsbild
av greeeken
Förar dörren låser upp sig när man låser med larmknappen
Bromskivor kan vara snea.
Stötdämpare ska du kolla på.
Rälet till elfläkten ska vara bytt.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
lysna efter oljud i fram och bak vagn fick bytta alla fyra krängningshämnarna på min vid ca 7500 mil :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
Gick väll på garantin????????
av andezon
greeeken skrev:Förar dörren låser upp sig när man låser med larmknappen
Bromskivor kan vara snea.
Stötdämpare ska du kolla på.
Rälet till elfläkten ska vara bytt.
låsarna gäller alla dörrar,
inte rälet utan hela elkylfläkten

samt läckage bakre vevaxeltätning, kulleder, inre styrleder, klädsel dålig kvalitet, ratten brukar tappar skinn, och så klar k-stag fram och bak
Användarvisningsbild
av greeeken
Så när du läst detta.
SÅ köp INTE en volvo
av Gabber
greeeken: gillar inte volvo?
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
v70r awd 04 skrev:lysna efter oljud i fram och bak vagn fick bytta alla fyra krängningshämnarna på min vid ca 7500 mil :wink:
nä han var äldre än tre år men fick dom till att ståbför arbetet så köpte jag grejerna
Användarvisningsbild
av greeeken
Gabber skrev:greeeken: gillar inte volvo?
Nja just nu har ja lämnat in den på service 4 ggr sen ja köpte den i November, så ja vet inte om man ska gilla Volvo elelr om det är dom inkompetenta mekanikerna på Haga Norra.

Volvo är för övrigt bra bilar
av Gabber
greeeken skrev:
Gabber skrev:greeeken: gillar inte volvo?
Nja just nu har ja lämnat in den på service 4 ggr sen ja köpte den i November, så ja vet inte om man ska gilla Volvo elelr om det är dom inkompetenta mekanikerna på Haga Norra.

Volvo är för övrigt bra bilar
Det finns måndagsexemplar hos alla tillverkare tyvärr. Till och med volvo :???:

I de båda urtagen finns en plasttunga. Pr&ou[…]

Snowcap volvo 240

Såg att det finns nya clips att köpa, h[…]

NGK tändstift fake/kopior???

@Erik Å , Ja precis. Tycker detta är[…]

Prislapp? :-D Dagens Porsche Cayenne verkar b&ou[…]