Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
Inte för att den nya S80:in för något liv av sig men i förebyggande syfte med lite tid över så roade jag mig med att smörja fjäderbenslagringarna runtom när jag upplevde stor skillnad efter att ha gjort det på tidigare S80 när denna klämma lossnade från klädseln i kofferten och jag kan inte hitta var den ska sitta.Någon som vet.

Bildq
Användarvisningsbild
av wissel
Oj nu blev jag nyfiken, hur smörjer du fjäderbenslagringen och med vad?
Hur stor är den däringa klämman? Håller den möjligen i någon ytterdel av mattan?
:P
av Arnold
Det ser precis ut som det handtag som sitter på luckorna som finns på varje sida längst bak i bagaget. Så är det i alla fall på min V70. En av mina har trillat bort och den ser ut som på bilden. Minns inte riktigt hur det är på S80:n. Trillar den bort så är där ett fyrkantigt hål.
Användarvisningsbild
av SRT
wissel skrev:Oj nu blev jag nyfiken, hur smörjer du fjäderbenslagringen och med vad?
Hur stor är den däringa klämman? Håller den möjligen i någon ytterdel av mattan?
:P
En blandning av tunnflytande vatten konsistent fett med 5/56 och silikonspray.Fungerade som sagt var bra på tidigare bil så varför inte även på denna i förbyggande syfte. :D
Senast redigerad av 2 SRT, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av SRT
Arnold skrev:Det ser precis ut som det handtag som sitter på luckorna som finns på varje sida längst bak i bagaget. Så är det i alla fall på min V70. En av mina har trillat bort och den ser ut som på bilden. Minns inte riktigt hur det är på S80:n. Trillar den bort så är där ett fyrkantigt hål.
Ska ta och kolla up den platsen i kofferten.Tackar för tipset. :D

Jag monterade nu armen 'vriden 180 grader', d&arin[…]

Släcka felkod

XC90 2,5T-2003 Har bytt stereo och mycket riktigt[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]