Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
Eftersom jag tycker CarPlay är grejen (har det i min gamla V70) vill jag göra byte enligt ovan i min XC70-07 också. Förstår att jag tappar mitthögtalaren fram.

Blir det automatiskt rätt kopplat till effektförstärkarna när jag använder ett adapterkablage?

Hur blir det med parkeringssensorerna?

Något annat spännande att tänka på?
om du använder rätt adapter så kommer högtalarna funka som vanligt
som du själv nämner centern kommer försvinna
backsensorerna kommer sluta funkar då dessa går vi HUn
Det blev Grom Audio istället. Funkar rätt bra så nu har jag CarPlay genom Pioneer i den gamla bilen och Grom i XC70:n.

Jämför jag funktionalitet så vinner ändå Pioneer (=Carplay) lätt. Anledningar:

1. Det blir full handsfree. Med Grom behöver man ringa upp genom att använda mobilen i handen. Samma sak för att svara på ett samtal. På Pioneer görs det enkelt på touch-skärmen, känns väsentligt trafiksäkrare.
2. Om jag inte missförstått något så behöver jag ha stereon på CD-växlare för att telefonsamtal ska gå i bilen med Grom. Blir lite fipplande om jag lyssnar på radio eller ljudbok via CD-spelare.
3. Pioneer: Navigation ingår
4. Pioneer: Grafisk trafikinformation i navigationen, dvs lätt att se var det är köer och det stämmer hyfsat bra.
5. Till Groms fördel hör som sagt att backsensorerna fortfarande fungerar men det går ju att slänga ut lite pengar till och sätta backkamera på Pioneer.
6. Grom handsfree endast via Bluetooth-interfacet. Föredrar att köra det genom kabel.

Jag monterade nu armen 'vriden 180 grader', d&arin[…]

Släcka felkod

XC90 2,5T-2003 Har bytt stereo och mycket riktigt[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]