Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mazter
Har en Volvo V70 2006 2,4 Diesel.
Fick problem med farthållaren idag, när jag kommer hem ser jag att bromsljuset lyser. Bromspedalen ser ut att "hänga" långt ner jämfört med kopplingpedalen. Drar upp bromspedalen med foten, bromsljuset slocknar. Tar en provtur och farthållaren fungerar igen. Men så en liten håla i vägen och farthållaren hoppar ur. Märker nu att bromspedalen ligger precis så att bromsljuset inte lyser. Det räcker med att jag slår igen bakluckan så blinkar bromsljuset till.
Vad är fel?
Det första felet är att du har postat i fel forumskategori.

Vet inte hur det ser ut men kanske någon fjäder vid pedalen som gått av eller hoppat ur? Jag tror att det är en fjäder men ä inte säker har inte varit där och kikat hur det ser ut på en V70N.
av Mazter
Vilken kategori postade jag i? Trodde jag var i den här....... :oops:

Fjäder, ja kanske, får väl dyka in under panelen i morgon.
I kväll när vi kom hem så hade bromsljuset tänds igen. Var tvungen att dra tillbaka pedalen med en rem.
Återkommer med mer info i morgon.
av Termik
Tänkte huvudbromscylinder.. Hade en SAAB för några år sedan med defekt huvudbromscylinder. Symptom i början var att bromspedalen sakta sjönk ner mot golvet när man hade foten med lite tryck på bromsen, sedan blev det bara värre och värre tills pedalen mer och mer fastnade i nedtryckt läge.
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Brukar vara något lager när det är[…]

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!