Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Jag ska byta den vänstra inre styrleden. När jag kollar på skruvat.se så finns det olika varianter till V70N.
Hur vet jag vilken jag ska ha?

Jag bifogar bild från motorrummet.

Tack på förhand för hjälpen och ha en bra kväll,
/Uffe (knauande)
Bilagor
image.jpeg
Bil-id
image.jpeg (940.17 KiB) Visad 1004 gånger
Är av motsatt åsikt, köp kvalitetsdel direkt, dels då jag första gången fick två som var fel, dvs konan som skall finnas på gängdelen saknades med resultat att det var extrem toe-in pga att gängan bottnade för tidigt i den nya yttre leden köpt av en av dom som säljer kvalitetsdelar. Efter nerslipning så konan fanns så fick jag ordning på detta med korrekt inställning, bara för att 5 månader senare började ena glappa och slutade med att två nya kvalitetsdelar som visserligen var dyrare, men passade direkt och höll vad den lovade. Så snålhet lönar sig aldrig, allra minst när det är andra delar ivägen som måste demonteras och inställningar som behöver göras om pga demonteringen.
ER skrev:Är av motsatt åsikt, köp kvalitetsdel direkt, dels då jag första gången fick två som var fel, dvs konan som skall finnas på gängdelen saknades med resultat att det var extrem toe-in pga att gängan bottnade för tidigt i den nya yttre leden köpt av en av dom som säljer kvalitetsdelar. Efter nerslipning så konan fanns så fick jag ordning på detta med korrekt inställning, bara för att 5 månader senare började ena glappa och slutade med att två nya kvalitetsdelar som visserligen var dyrare, men passade direkt och höll vad den lovade. Så snålhet lönar sig aldrig, allra minst när det är andra delar ivägen som måste demonteras och inställningar som behöver göras om pga demonteringen.
Delphi är kvalitetsdelar. Det är samma fabrikat som ADbildelar säjler. Har köpt mycket framvagnsdelar av det märket på ebay. Aldrig några problem med dem. Men jag kan hålla med dig om att inte köpa nonanmedelar. Speciellt inte på nätet eftersom det blir mer omständligt att byta.
knauande skrev:Hej,
Jag ska byta den vänstra inre styrleden. När jag kollar på skruvat.se så finns det olika varianter till V70N.
Hur vet jag vilken jag ska ha?

Jag bifogar bild från motorrummet.

Tack på förhand för hjälpen och ha en bra kväll,
/Uffe (knauande)
Är i samma sits sj då fick bra att veta på besiktningen, men har hört att det ska vara ett h....te att byta styrlederna då de brukar sitta fast samt att man ej har något bra mothåll på själva styrsnäckan. Så när du ändå håller på får du hemskt gärna ta lite bilder och säga hur j....gt det var =) tack på förhand
sensonic skrev:
(Ska du behålla bilen så köp VIDA på eBay.) :)
Kan man kolla reservdels-nummer i vida?
Eller varför menar du att han ska köpa det?

Köpte själv på mig en vida-läsare men har inte riktigt förstått mig på programmet.
Hög inlärnings-tröskel?
Jadå, du hittar reservdelnummer i VIDA via sprängskisser på bilens olika delområden. Du måste först läsa in en bil via DICE eller ange en manuellt.

Kan hålla med om att det finns en viss tröskel för VIDA men när du kommer igång går det att med en DICE också läsa felkoder och följa olika parametrar/givare i bilen under drift. Beroende på var du bor så finns det kanske någon vänlig själ här på forumet som visar mot en fika. :)
Jag håller med " ER " att ha riktigt delar från början som håller i längre sikt annars får man byta delar efter en kort tid senare igen men man lär sig av sina misstag kan man tro.

Men jag fattar inte vad skulle vara ett helvete att byta för jag byter dessa på några minuter och det gör jag på en parkeringsplats utomhus och det är piss enkelt ;)

2 stycken rörtänger och sen är det klart för att byta den gama mot den nya!

Jag tror att besiktningsmannen inte kör Volvo utan han kör nåt annat märke och har ingen aning om hur man byter delar på en Volvo och det är bara hans åsikt och inget att haka upp sig på.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]