Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hej alla glada:)
Har en V70 03a som alla vet kan man tända pljuset från fjärr dosan. Går de att ändra så man tänder halvljuset på den istället? Eller att halvljuset tänds då man låser upp bilen? Måste man göra detta på Volvo eller kan man själv göra detta via någon app till en bluetooth obd?:)

Någon som annars har gjort detta och va ska Volvo ha för de?:)

Tack!
DooZeR skrev:Hej alla glada:)
Har en V70 03a som alla vet kan man tända pljuset från fjärr dosan. Går de att ändra så man tänder halvljuset på den istället? Eller att halvljuset tänds då man låser upp bilen? Måste man göra detta på Volvo eller kan man själv göra detta via någon app till en bluetooth obd?:)

Någon som annars har gjort detta och va ska Volvo ha för de?:)

Tack!
Tror inte detta är något som din Volvo ÅF kan fixa åt dig. Men du kan ju höra med johnnype här på forumet som är den som ligger bakom den här CAN-boxen:

http://www.auxadapter.se/?page_id=36

Möjlighet finns att beställa den med specialfunktioner och kanske det du vill ha går att ordna den vägen.
Tack båda!!:) ska kika på en sådan:)
Men kan ni eller någon ett bra program till en sådan obd sticka via android så man kan se batteri spänningen?:) sedan isåfall beskriva tex i tourque eller va de heter. Hur man får fram sånt:)
DooZeR skrev:Tack båda!!:) ska kika på en sådan:)
Men kan ni eller någon ett bra program till en sådan obd sticka via android så man kan se batteri spänningen?:) sedan isåfall beskriva tex i tourque eller va de heter. Hur man får fram sånt:)
Du har den funktionen i boxen som beskrivs ovan, plus måånga fler bra saker.
Vad kostar en såndär canbox, och det står enbart att det är 00-04? Han har inte möjligtvis en till en 05a eller skiljer det så mycket?

Edit: ok kollade runt lite till, 790 för grund paket och det testkörs för 05-, skrevs dock i april men skulle nog ha stått mer om det fanns nu, jag menar april var ju "nyss". :P
tiquz skrev:Vad kostar en såndär canbox, och det står enbart att det är 00-04? Han har inte möjligtvis en till en 05a eller skiljer det så mycket?

Edit: ok kollade runt lite till, 790 för grund paket och det testkörs för 05-, skrevs dock i april men skulle nog ha stått mer om det fanns nu, jag menar april var ju "nyss". :P
Nej, som du kan se här

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&p=936026

finns det ännu inte någon box för faceliftbilarna (05-). Det skedde en del förändringar i CAN-systemet vid faceliften.
wissel skrev:
Jo de läste jag:) men tänkte om man kunde få fram de via obd uttaget med om nån vet?:) ska nog beställa en sådan låda verket ju riktigt nice:)
DooZeR skrev:
wissel skrev:
Jo de läste jag:) men tänkte om man kunde få fram de via obd uttaget med om nån vet?:) ska nog beställa en sådan låda verket ju riktigt nice:)
Jag har ingen egen erfarenhet av Torque eller liknande appar. Men av rapporterna på nätet att döma går det att läsa spänningen via OBD-uttaget den vägen. Bekvämaste sättet torde dock vara via johnnypes CAN-box. Och vill man verkligen läsa av allt som OBD-uttaget kan meddela är VIDA/DiCE förstås att föredra. Men till det behövs en riktig dator, inte bara en smartphone.
Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]