- sön 01 nov 2015, 15:10
Jag blev med V70n-00 i veckan och min första plan var att sätta på mina 3 xenonkonverterade Big knick men det tog tvärstopp... visade sig att ramen som man behöver för att utöka antalet knappar från 3 till 7 hade utgått ur sortimentet och verkar inte finnas på någon skrot heller!
Så, istället funderar jag på att konvertera helljusen till Xenon (har gjort det på min V40 innan) men undrar om jag skall lägga lite extra krut och köra på 75 eller 100W istället för de vanliga 55W?
Vad säger ni, är det risk att reflektorn tar mycket stryk av högre Watt än 55 t.ex.? Kommer självklart att koppla allt via relä så startströmmen bör inte vara någon fara!
Så, istället funderar jag på att konvertera helljusen till Xenon (har gjort det på min V40 innan) men undrar om jag skall lägga lite extra krut och köra på 75 eller 100W istället för de vanliga 55W?
Vad säger ni, är det risk att reflektorn tar mycket stryk av högre Watt än 55 t.ex.? Kommer självklart att koppla allt via relä så startströmmen bör inte vara någon fara!
Volvo V40 2.0 -98
Volvo V70n 2.4t -01
Volvo XC60 Momentum Classic -17
om du har Waze så tveka in att pinga @Naesstrom :D
Volvo V70n 2.4t -01
Volvo XC60 Momentum Classic -17
om du har Waze så tveka in att pinga @Naesstrom :D
- By Senagy