Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av interlinc
Jag sitter med en Volvo xc70 från 2001.

I morse när jag gick ut till bilen så märkte jag direkt när jag skulle låsa upp c-låset att det var något fel.

När jag fick upp förardörren så hördes det ett snabbt tickande någonstans runt ratten......som när man försöker starta en bil med halvdött batteri.

Då testade jag att sätta nyckeln i tändningslåset....samma ljud.....men när jag vred ca 5 mm så tystnade tickandet.....men när jag vred till första hacket satte tickandet igång igen.

Vad är det som är fel på bilen??!!

I juni/juli bytte verkstan till ett nytt batteri och det sattes in en ny generator. (I oktober 2014, byttes oxå batteriet då det fanns misstankar om att det var dåligt).
Användarvisningsbild
av mafors10
Kolla om larmsirenens batteri är kortslutning (sök på det)
För mig drog det ur bateriet på 5 dagar ...
Användarvisningsbild
av wissel
Finns det några funktioner som inte är iordning på din bil, typ Larm, Låskistor osv?
Ge mera information så får du bättre svar.
8)
av interlinc
Allt fungerar som det ska.....när batteriet fungerar. Så jag vet inte riktigt vad det är problem.

Senaste gången när jag skulle öppna bilen så gick det inte att öppna alla dörrar utan bara förardörren, övriga dörrar "hade gått i baklås". Mer problem har jag inte märkt.
Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]

EDC16C31 185hk D5244T4

Hej. Mitt första inlägg. Jag har alltid […]