Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av braxus
Hej. Jag har kommit fram till, genom att läsa andra trådar, att batteriet till sirenen förmodligen har läckt och behöver bytas. Larmet står nu och larmar fast med en låg ljudnivå. Stänger jag av larmet med dosan står det och klickar en kort stund innan det kör i gång igen. Finns det någon säkring man kan ta ur så att sirenen är tyst tills man har fått batteriet/siren fixad? Har en sur granne som stör sig på min bil. Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av wissel
Javisst finns det säkring som tystar Sirenen. Kolla säkringar vid vänster framdörr, nr 38 tror jag bestämt......
kolla i locket vilken säkring du skall dra ur. Larmet funkar o grannen blir glad o nöjd.
Bjud hen på fika o allt är återställt..... :P
Användarvisningsbild
av wissel
LaRy skrev:Enklaste lösning i väntan på larmbyte är att låsa bilen med nyckeln. Då aktiveras ej larmet.
Om man tycker det är svårt att rycka en säkring så, men varför INAKTIVERA larmets övriga funktioner....
av ThunderAce
När min pajja så körde själv ett tag med säkringen ute och resten funkade som vanligt
bara att syrenen inte lät är det enda man åstadkmmer med att dra ut säkring
av valln
wissel skrev:
LaRy skrev:Enklaste lösning i väntan på larmbyte är att låsa bilen med nyckeln. Då aktiveras ej larmet.
Om man tycker det är svårt att rycka en säkring så, men varför INAKTIVERA larmets övriga funktioner....
Min bil fellarmade när jag låste på nyckeln.
Om det har läkt syra på fel ställe borde larmsirenen ändå kunna tjuta, finns det två sirener?
Användarvisningsbild
av wissel
Om Sirenen är strömlös vilket är följden kan dan ALDRIG börja väsnas.
Om man har paniklarm på bilen dvs, den röda knappen så kan man aktivera det
och då är det SIGNALhornet som väsnas o inget annat. Dessutom helt olika ljud.
Panikknappen har inget med Larmet att göra.
av valln
wissel skrev:Om Sirenen är strömlös vilket är följden kan dan ALDRIG börja väsnas.
Om man har paniklarm på bilen dvs, den röda knappen så kan man aktivera det
och då är det SIGNALhornet som väsnas o inget annat. Dessutom helt olika ljud.
Panikknappen har inget med Larmet att göra.
Även en blind höna kan finna ett korn.

Jag har krupit till korset, efter ca. 20.000mil p&[…]

Servicemeddelande - Volvo On Call?

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använ[…]

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]