Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla fantastiska forumiter ute i cajberspace.

Kan någon svara på om magnetventilen jag har i bilen kan heta något annat på biltema förutom just magnetventil, eller kan det vara så att dom inte säljer sådana??

Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av Kraft105
Kan heta turbotrycksgivare. Tror ej att det finns på biltema däremot.

Köpte en ATM-magnetventil från AutoTech, kostade 1395 kronor och är helnöjd. Bara att koppla in och få ett ladd på 0.9 Bar. (Hade 0.2 innan då magnetventilen hade fått vändkanter och var skrot)
AutoTech har dessutom den förbättrade originalmodellen för 656kr.
av T-rex
Om turbotrycksgivaren skulle vara trasig el nästan, eller som du sa, fått vändkanter, ur yttrar det sig då? ryckig gång eller någon annan symptom?
Mvh
Användarvisningsbild
av MrOverlord
T-rex skrev:Om turbotrycksgivaren skulle vara trasig el nästan, eller som du sa, fått vändkanter, ur yttrar det sig då? ryckig gång eller någon annan symptom?
Mvh
Anledningen till att jag vill byta är ojämn gång samt att när motorn är igång och jag står lutad över motorn känner jag om jag lägger ett finger på den hur den sprakar och det låter som fan från den i konstiga intervaller.
Användarvisningsbild
av Kraft105
Om du har igång bilen och sedan stänger av den, kommer det då ett surrande ljud som håller i sig en stund?
Detta är ett av sätten att klura ut att ventilen är kass.
av Jonas_latt
Magnetventilen styr laddtrycket.
Du borde känna om den laddar ojämt.. Ena gången kanske det går som satan andra gången du gasar kanske det inte händer något.
Skulle du ha detta problem. Så har jag en begagnad billig liggandes.
Användarvisningsbild
av Kraft105
Jonas_latt skrev:Magnetventilen styr laddtrycket.
Du borde känna om den laddar ojämt.. Ena gången kanske det går som satan andra gången du gasar kanske det inte händer något.
Skulle du ha detta problem. Så har jag en begagnad billig liggandes.
Alternativt om den laddar för lite.
av valln
T-rex skrev:Om turbotrycksgivaren skulle vara trasig el nästan, eller som du sa, fått vändkanter, ur yttrar det sig då? ryckig gång eller någon annan symptom?
Mvh
När givaren blir trasig sätts en felkod, kolla felkoder är mitt svar.
Jag har hört vad givaren heter på volvospråk, men tyvärr kommer jag inte ihåg det.
av mollan
Kraft105 skrev:Om du har igång bilen och sedan stänger av den, kommer det då ett surrande ljud som håller i sig en stund?
Detta är ett av sätten att klura ut att ventilen är kass.
Om det surrar är det då bra eller dåligt?

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]

Hjälpfjäder till koppling

Beställde en ny fjäder igår p&arin[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det hade[…]