Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erikb
Hej Volvo ägare.

Jag har problem med min Volvo S60 -04. Jag upptäckte att mitt halvljus på höger sida inte lös (Xenon), fick varning om det på displayen.

Såg även att det var kondens inuti lykthuset så jag luftade ur det i varmgarage. Helt enkelt bara öppna kåpan bakom lyktan så var det borta på ca 4 timmar, stängde sedan locket och sedan dess har det inte kommit tillbaka.

Jag köpte ny lampa från biltema, bytte ut den gamla men nej det lyser fortfarande inte. Jag har även kollat säkringar men de ser OK ut. Jag monterade av och på lampan flera gånger för att säkerställa att jag inte satt den fel, men jag är säker på att den sitter som den ska enligt hur instruktionsboken visar att jag skall sätta dit den.

Finns det någon av er som har någon idé på vad jag bör pröva näst?

Mvh
Ledsen Volvo ägare
av Jonas_latt
Finns ett ballaste under strålkastaren. Lampan måste bort. Tyvärr ett jävla jobb plus ballastret e dyrt.
Och ett ballaster bakom xenon lampan. (detta har jag liggandes billigt)
Användarvisningsbild
av Erikb
Jonas_latt skrev:Finns ett ballaste under strålkastaren. Lampan måste bort. Tyvärr ett jävla jobb plus ballastret e dyrt.
Och ett ballaster bakom xenon lampan. (detta har jag liggandes billigt)
Hej Jonas, det kan absolut komma att bli intressant för mig att köpa, jag ska till en mekaniker på Måndag, han skall felsöka att det verkligen är ballasten som är paj, om det är fallet så hör jag av mig till dig i ett PM.

Tack!
Användarvisningsbild
av wissel
OT, tycker inte ditt användarnamn är okej faktiskt..... :cry:

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]

Hjälpfjäder till koppling

Beställde en ny fjäder igår p&arin[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det hade[…]